خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا:

مردم از تیم‌مذاکره‌ کننده هسته ای حمایت می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۸۴

تیم هسته‌ای کشورمان در چارچوب خطوط قرمز نظام حرکت کرده و قطعا به هیچ عنوان زیر بار خواسته‌های زیاده‌طلبانه کشورهای غربی نمی‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه رویکرد و اظهارات مقامات آمریکایی در اثر فشارهای لابی‌های صهیونیستی رخ می‌دهد، گفت: تیم هسته‌ای کشورمان در چارچوب خطوط قرمز نظام حرکت کرده و قطعا به هیچ عنوان زیر بار خواسته‌های زیاده‌طلبانه کشورهای غربی نمی‌رود.

به گزارش ایلنا؛ سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵، گفت: متأسفانه مقامات آمریکایی با اظهارات زیاده طلبانه و مباحثغیرهسته‌ای به‌دنبال ایجاد موانع در طول مذاکرات هستند، که این رویکردها در اثر فشارهای لابی‌های صهیونیستی رخ داده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی که جمهوری اسلامی ایران با منطق و استدلال درست وارد مذاکرات شده و در این حوزه پیشرفت‌های مطلوبی به دست آمده است، شاهد هستیم که مقامات آمریکایی اظهارنظرهایی کرده‌اند که خارج از چارچوب مذاکرات است.

نقوی حسینی با بیان اینکه اظهارات امروز مقامات آمریکایی طرح دوباره ادعاهای زیاده‌طلبانه آن‌ها است، تصریح کرد: اظهارات اخیر جان کری به نوعی غیر مسئولانه است و قطعا موجب افزایش بی اعتمادی مردم ایران نسبت به مقامات آمریکایی و به بن‌بست رسیده مذاکرات هسته‌ای می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا در کشور عمان، گفت: تمام مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران از مواضع اصولی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت می‌کند و قطعا این تیم از اصول و دستاورهای کشورمان دفاع خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ادامه داد: تیم هسته‌ای کشورمان در چارچوب خطوط قرمز نظام و منافع ملی کشور تاکنون حرکت کرده و در آینده هم این رویکرد تکرار خواهد شد و قطعا به هیچ عنوان زیر بار خواسته‌های زیاده‌طلبانه کشورهای غربی نمی‌رود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری بلومبرگ گفته بود که من درباره حصول توافق امیدوارم اما این مذاکرات بسیار سخت است و هنوز درباره برخی مسائل اختلافات اساسی وجود دارد، ایران نباید به دنبال استفاده از دیگر مسائل شامل نقشش در جریان مقابله با نیروهای داعش در عراق به‌عنوان ابزار اعمال فشار در مذاکرات هسته‌ای باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز