خبرگزاری کار ایران

در روز چهل و ششم اعتصاب:

کارگران کاشی گیلانا برای دریافت حقوق، زیتون فروختند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۹۰

«همزمان با چهل و ششمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کاشی گیلانا، امروز کارگران تصمیم گرفتند برای جبران بخشی از مطالبات معوقه ۱۶ ماه گذشته‌شان، میوه درختان زیتون محوطه کارخانه را به فروش برسانند.»

منابع خبری ایلنا در کارخانه کاشی گیلانا از فروش بیش از ۵ تن زیتون درختان محوطه این کارخانه، برای دریافت بخشی از مطالبات ۱۶ ماهه خود خبر دادند.

به گزارش منابع کارگری ایلنا، همزمان با چهل و ششمین روز از شروع اعتراضات صنفی کارگران کاشی گیلانا، امروز(۱۰ آبان) کارگران تصمیم گرفتند برای جبران بخشی از مطالبات معوقه ۱۶ ماه گذشته‌شان، میوه درختان زیتون محوطه کارخانه را به فروش برسانند.

بنا بر این گزارش، با وجود آنکه طی هفته گذشته کارگران کاشی گیلانا بخش زیادی از اموال غیر قابل استفاده کارخانه را برای فروش آماده کرده‌ بودند اما هنوز پولی از این بابت به کارگران پرداخت نشده است.

یک کارگر معترض در این باره به ایلنا گفت: با گذشت چهل و شش روز از اعتصاب کارگران کاشی گیلانا که اخبار آن در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شده است، هنوز مسئولان مستقیم این وضعیت از مشکلات کارگران کاشی گیلانا اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گفته وی، بی‌تفاوتی و بی اطلاعی برخی مسئولان استانی از حوادثو رویداد‌های کارگری منطقه و استان جای تامل دارد. از این رو کارگرانی همانند کاشی گیلانا ناچارند برای ادامه حیات و تداوم اشتغال خود دست به فروش تجهیزات مستهلک کارخانه و حتی میوه در ختان کارخانه بزنند.

او با بیان اینکه کارگران از وضعیت پیش آمده رضایت ندارند در ادامه افزود: حساب مشترکی بین دو کارگر و یکی از حسابداران کارخانه کاشی گیلانا افتتاح شده است که قرار است مبلغی که از فروش اموال کارخانه بدست می‌آید به این حساب مشترک واریز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز