خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

هزینه خدمات سرپایی، بیماران تالاسمی را با مشکل مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۱۵

سیاست وزارت بهداشت تامین تمامی داروی بیماران خاص مبتنی بر «حمایت از تولید داخلی داروهای مشابه» است و داروهای خارجی که این بیماران استفاده می‌کنند را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: هزینه خدمات سرپایی بیماران تالاسمی را در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با مشکل مواجه کرده است.

«مجید آراسته» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن انتقاد از عدم اجرای بسته خدمتی بیماران خاص اظهار داشت: در بسته خدمتی بیماران خاص خدمات خوبی در زمینه اعمال جراحی و بستری بیماران خاص ارائه شده است اما در زمینه تامین دارو هنوز کمکی به این بیماران نشده است.

وی در خصوص دلایل عدم حمایت دارویی از بیماران خاص گفت: سیاست وزارت بهداشت تامین تمامی داروی بیماران خاص مبتنی بر «حمایت از تولید داخلی داروهای مشابه» است و داروهای خارجی که این بیماران استفاده می‌کنند را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

آراسته افزود: به‌دلیل اینکه بیماران خاص به‌طور طولانی مدت دارو مصرف می‌کنند پرداخت این دارو‌ها در درازمدت خارج از توان آنها است و از سوی دیگر بیمه‌های تکمیلی نیز آنها را پوشش نمی‌دهند؛ بنابراین دولت باید در این زمینه نگاه ویژه‌تری داشته باشد، تا بیماران خاص با مشکلات کمتری روبه رو باشند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران درباره مشکل دیگر این بیماران گفت: باید منابع مالی بیشتری برای حمایت همه جانبه از بیماران در نظر گرفته شود.

آراسته در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل دیگر «عدم همکاری شرکت‌های بیمه تکمیلی» است که در زمان انعقاد قرارداد‌هایشان «محدودیت سقف دارویی» می‌گذارند و از پذیرش «پرداخت مابه التفاوت دارو‌ها» خودداری می‌کنند و این مابه‌التفاوت دارو به بیمار متحمل می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی بیمارخاص، برای خرید یک دارو‌ها ماهی ۲ میلیون و دویست هزار تومان می‌پردازند، ادامه داد: تامین این هزینه‌ها برای اقشار آسیب‌پذیر بسیار سخت و دشوار است.

وزارت بهداشت «سلامت اجتماعی» بیماران را در نظر بگیرد

رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: در مورد سلامت بیماران خاص تنها بحثکمیتی سلامت که با تامین دارو منجر به افزایش طول عمر بیمار می‌شود، مطرح نیست بلکه باید موازی با آن به «کیفیت سلامت» این افرد نیز باید توجه شود. که پس از بازیابی سلامت در زمینه اشتغال، مسکن و تحصیلات عالی حمایت شوند و این کار همکاری وزارتخانه‌های دیگری چون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، علوم و سازمان تامین اجتماعی می‌طلبد.

وی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در زمینه برطرف کردن مشکلات بیماران خاص اظهار داشت: جلسات ماهانه‌ای با مشارکت و حضور سازمانهای مردم نهاد، خیران و انجمن‌های صنفی در وزارت بهداشت تشکیل می‌شود که به بحثو تبادل نظر در مورد مشکلات بیماران پرداخته و این گام مهمی در کمک به بیماران خاص است.

آراسته در خاتمه گفت: این اقدامات با این‌که مفید است ولی کافی نیست؛ چون در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات خود بیماران استفاده نمی‌شود و امیدواریم این تعامل رخ دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز