خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه خبر داد؛

بهره‌برداری کامل از بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائم‌شهر تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۳۶

بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائم‌شهر به طول۱۸۷ کیلومتر تنها مسیر بزرگراهی اتصال استان‌های تهران به مازندران با مشخصات هندسی استاندارد است که تاکنون ۱۵۷ کیلومتر آن دو بانده شده و گلوگاه‌های ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت گفت: بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائم‌شهر به طول۱۸۷ کیلومتر تنها مسیر بزرگراهی اتصال استان‌های تهران به مازندران با مشخصات هندسی استاندارد است که تاکنون ۱۵۷ کیلومتر آن دو بانده شده و گلوگاه‌های ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور‌، علی نورزاد در بازدید از بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائم‌شهر ضمن با اهمیت خواندن مسیرهای منتهی به مناطق شمالی کشور به دلیل حجم بالای ترافیک و جاذبه های گردشگری آن اظهار داشت: این محور تنها محور ترانزیتی انتقال بار از استان مازندران و بندر امیرآباد به بخش‌های مرکزی کشور و تهران است که این مسأله بر اهمیت احداثبه موقع آن افزوده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این محور حدفاصل گدوک تا قائم‌شهر ۷۸ درصد است که تلاش می شود تا پایان سال به طور کامل بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از موانع اصلی احداثمسیر مذکور را ارزیابی مسیر در قطعات باقی مانده عنوان کرد و گفت: محدوده‌های قبل از پل سفید، بالازیرآب، سرخ کلا و شیرگاه از نمونه‌های اصلی محدوده‌های مورد نظر است که جمعه مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادسازی مسیر مورد نیاز است.

نورزاد یادآور شد: تاکنون در این طرح ۳ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز