خبرگزاری کار ایران

برای اجرا در خیمه‌های «سوگ چامگان»؛

تئاتری‌ها به برج میلاد می‌روند / حضور آرش دادگر و یاسر خاسب قطعی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۳۵

«سوگ چامگان» از ۲۲ آبان تا اول آذر ۹۳ از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در برج میلاد میزبان اهالی فرهنگ و هنر و عموم علاقه‌مندان فرهنگ عاشورایی است.

حسین پارسایی کارگردان برجسته تئاتر کشور با همکاری برج میلاد تهران خیمه‌های " سوگ‌ چامه‌گان " را در بلندترین برج کشور به عنوان یادمان ملی ایرانیان برپا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران؛ خیمه‌های «سوگ چامه‌گان» - اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر - با هدایت و کارگردانی حسین پارسایی در محوطه‌ باز برج میلاد برپا می‌شود.

در مجموعه برنامه‌ها‌ی " سوگ چامه‌گان " که از تاریخ ۲۲ آبان ماه آغاز می‌شود، ۱۰ خیمه برای اجرای نمایش و مراسم‌های آیینی - عاشورایی، میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.

در هر یک از این خیمه‌ها برنامه‌هایی چون نمایش، آیین‌ها و سوگینه‌های مختلف عاشورایی با حضور اهالی و اصحاب شاخص فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

تاکنون حضور هنرمندانی چون سیما تیر‌انداز، آرش دادگر، یاسر خاسب و ایوب آقاخانی به عنوان کارگردان برای اجرای نمایش در خیمه‌ مخصوص آن، قطعی شده است.

از سوی دیگر هر شب در خیمه‌ بزرگ " سوگ‌ چامه‌گان " رسول نجفیان با ساز و صدای خود، با این مراسم عاشورایی همراه خواهد بود و ناصر فیض نیز با همراهی جمع بزرگی از نامداران ادب فارسی، در خیمه‌ شعر، میزبان فرهیختگان عزادار حسین(ع) می‌شود.

همچنین برنامه‌هایی چون اجرای تعزیه، نقالی، مقتل خوانی، چاووش خوانی، منقبت خوانی، سقا خوانی، علم گردانی و… از جمله برنامه‌های خیمه‌های " سوگ چامه‌گان " است که در کنار آن نیز شاهد برپایی نمایشگاه نقاشی‌ قهوه‌خانه‌ای، کارگاه‌های ساخت ادوات و ابزاهای تعزیه، ساخت و دوخت بیرق‌های عاشورایی خواهیم بود.

گفتنی است " سوگ چامگان " از ۲۲ آبان ماه تا اول آذرماه ۹۳ از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در برج میلاد میزبان اهالی فرهنگ و هنر و عموم علاقه‌مندان فرهنگ عاشورایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز