خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

حادثه اسیدپاشی یک توطئه بود / مردم در مسائل هسته‌ای نه تسلیم‌پذیرند و نه پای گریز دارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۲۶

اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرا شود، انتخابات مصون خواهد بود، ‌تحصیلات پسران و دختران افزایش می‌یابد، حواس‌پرتی حل می‌شود و امنیت بالا می‌رود، حال عده‌ای جنایت می‌کنند و عده‌ای نمی‌دادند و فضاسازی می‌کنند تا این قانون را مخدوش کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی انتظار دارند عاملان جنایت اسیدپاشی شناسایی شوند، تاکید کرد: حادثه اسیدپاشی یک توطئه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به همزمانی روز سیزدهم آبان و حادثه عاشورا گفت: آمریکا پرونده بسیار ننگینی برای خود نسب به همه ملت‌ها تشکیل داده که برای ایران نیز همینطور است.

وی با اشاره به جنایت‌ها و دخالت‌های آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد، ۱۵ خرداد و لایحه کاپیتالاسیون اظهار داشت: امام(ره) در خصوص این لایحه سخنرانی غرایی داشتند و افشاگری کردند که پس از آن و در ۱۳ آبان شاهد تعرض به بیت ایشان بودیم و امام را دستگیر کرده و به تبعید فرستادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در سال ۵۷، شاهد کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان بودیم که از جنایت‌های آمریکاست و ۱۵ خرداد که خوش‌رقصی شاه برای آمریکا بود و کشتار ۱۷ شهریور هم در پرونده آمریکا ثبت شده است و پس از انقلاب نیز شاهد جنگ و نا‌آرامی‌هایی بودیم که آمریکا در آنها دست داشت و در هشت سال دفاع مقدس هم هواپیما و هم سکوی‌های نفتی ما را زدند و به کمک نظامی، اطلاعاتی و شیمیایی به رژیم صدام پرداختند و در کودتای نوژه و سایر توطئه‌ها علیه نظام اقدام کردند.

صدیقی در ادامه به تسخیر سفارت آمریکا از سوی دانشجویان پیروی خط امام اشاره کرد و افزود: سفارت آمریکا کانون جاسوسی و توطئه بود که دانشجویان ما آنجا را اشغال کردند. انقلاب ما، انقلابی اسلامی، انقلابی فرهنگی، انقلابی فقاهتی و انقلاب امام و امت بود که تا آن زمان فکر می‌شد این قیام، قیام علیه استبداد داخلی است و وقتی آنجا تسخیر شد حضرت امام گفتند این انقلاب دوم بود و از آنجا مبارزه با استکبار کلید خورد.

مشاور رئیس قوه قضاییه بابیان اینکه سیزده آبان نشان می دهد که ما مکتبی بوده و هستیم، تصریح کرد: رویه ما دشمن‌شناسی وهوشیاری در مقابل آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله تاسف‌بار اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و ابراز داشت: اصل این عمل، عملی خلاف وجدان، ‌خلاف اخلاق، خلاف شرع و قانون و یک منکر بزرگ و امری زشت و نفرت‌بار بود و مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی انتظار دارند عاملان این جنایت شناسایی شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حادثه اسیدپاشی یک توطئه بود، یادآور شد: در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریات دین است، مدت‌ها معطل شده و عده‌ای جسور شده‌اند و به مقدسات توهین کرده‌اند و برای مخدوش کردن آن این جنایت را انجام دادند.

صدیقی اضافه کرد: اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرا شود، انتخابات مصون خواهد بود، ‌تحصیلات پسران و دختران افزایش می‌یابد، حواس‌پرتی حل می‌شود و امنیت بالا می‌رود، حال عده‌ای جنایت می‌کنند و عده‌ای نمی‌دادند و فضاسازی می‌کنند تا این قانون را مخدوش کنند و می‌گویند امر به معروف و نهی از منکر امنیت عمومی را مخدوش می‌کند دریغا و اسفا به چنین نظریاتی که من نمی‌دانم اینها غافلند یا تحریک شده‌اند یا وابسته.

وی تاکید کرد: امیدوارم عاملان این جنایت کشف شوند و درخور عملشان هم مجازات صورت گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پیروزی اخیر ارتش عراق جوف‌الصخره با هدایت بعضی از مفاخر جبهه‌ای کشورمان عنوان کرد: تکفیری‌ها در این منطقه هر جنایتی را که می‌خواستند می‌کردند و برای نجف و کربلا مسئله‌سازی می‌کردند و این منطقه توسط ارتش عراق و نیروی‌های مردمی و بدون کمک ائتلاف آزاد شد.

صدیقی، مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی را فردی مقبول، انقلابی رفته، عالم و آگاه دانست و بیان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی فردی ذوب‌شده در ولایت بود و اصلی‌ترین ارزش را ولایتمداری می‌دانست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته نیز حرکت و قیام امام حسین(ع) را حرکتی دفاعی از هویت خود و هم حرکتی تهاجمی برشمرد و گفت: حضرت امام(ره) هم از امام حسین(ع) آموختند و اینکه مردم هم در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که با خدا معامله می‌کنند و در فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ مقاومت کردند و کوتاه نمی‌آیند به همین مسئله است و مردم امروز در مسائل هسته‌ای نه تسلیم‌پذیرند و نه پای گریز دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز