خبرگزاری کار ایران

از سوی نماینده مردم زنجان، طارم در نطق میان دستور عنوان شد؛

مسئولان, جناح‌ها و گروه‌های سیاسی بایستی هوشیار باشند و همت گمارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۹۱

نماینده مردم زنجان طارم گفت: از کلیه فعالان بخش خصوص, سرمایه‌گذاران, کار آفرینان و بنگاه‌داران دعوت می‌‎کنم از قابلیت‌های ویژه این استان همراه با ظرفیت‌های ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم گفت: در ابتدای سخن از همکاران محترم، نمایندگان مردم در خانه ملت و کلیه مسئولان کشوری، به نمایندگی از مردم بزرگ دیار غواصان دریادل، پایتخت شور و شعور حسینی، دعوت می نمایم تا در هشتم محرم(یازدهم آبان ماه)، در دسته عزارداری حسینیه اعظم زنجان حضور یابند تا از نزدیک ببینند ندای یا حسین و یا ابالفضل عزاداران زنجانی را که عظمت و بزرگی آن، دنیا را به تحیر واداشته است.

عزیزان، عظمت این دسته حسینی، با هیچ معادله دنیوی و مادی قابل تحلیل نیست، این حرکت خودجوش و ریشه دار مردمی، نشان از دلدادگی و عشق زنجانیان به حسین بی علی و ابوالفضل العباس(علیهم السلام) و حرکت عظیم عاشورا دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان, محسن علیمردانی در نطق میان دستور مجلس با بیان تقدیر و تشکر از حضور پرخیر و برکت، ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی و اعضای محترم دولت یازدهم در استان زنجان, گفت: خوشبختانه منجر به تصویب طرح های مهمی در استان گردید که سال ها مطالبه و دغدغه اینجانب و سایر نمایندگان استان بود.

علیمردانی در ادامه از حضور گسترده مردم بزرگوار استان در مراسم استقبال و همچنین تلاش و همت موثر مدیران استان بویژه استاندار محترم در برنامه ریزی این سفر، مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کردو گفت: امیدوارم طرح های مهم مصوب این سفر استانی، خصوصا دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین، راه اندازی منطقه وی‍‍ژه اقتصادی، ایجاد شهرک تخصصی برق، الکترونیک و IT، توسعه دانشکده های صنعتی، گازرسانی به کلیه روستاهای استان، کمک به توسعه آبیاری تحت فشار و حل و فصل مشکلات شرکت پتروشیمی زنجان، در عمل منجر به نتایج مطلوب گردیده و موجبات رونق اقتصاد، توسعه کارآفرینی و کاهش نرخ بیکاری در منطقه و همچنین افزایش رفاه و آسایش برای شهروندان بزگوار زنجانی، را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: از اقدامات مقدماتی مسئولین کشور و استان در بازگشایی مسیر پادگان تشکر نموده و از مسئولین کشور جابجایی کامل پادگان و زندان مرکزی از بافت مسکونی شهر به خارج از محدوده شهر زنجان را درخواست نمایم.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکرم که با تدابیر امام جمعه محترم، استاندار ساعی و مجموعه نمایندگان عزیز، فضای بسیار مناسب و آرامی در سطح استان ایجاد شده است که عملا زمینه را برای انجام کارهای زیربنایی و توسعه ای وحضور فعال بخش خصوصی در حوزه اقتصاد، صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و خدمات را فراهم می آورد، اظهار داشت: با نوید این فضا در استان، از کلیه فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاران، کارآفرینان و بنگاه داران دعوت می نمایم از قابلیت های ویژه این استان از جمله موقعیت ممتاز و استراتژیک جغرافیایی و همجواری با هفت استان، وجود متخصصین و نخبگان جوان، منابع آبی مناسب، وجود ظرفیت های توریستی و گردشگری، طبیعت زیبا و دلنواز زنجان و طارم و سایر پتانسیل های ارزشمند این استان، بهره مند گردند.

علیمردانی در بخشی از سخنان خود در خصوص سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی, تصریح کرد: بایستی عرض نمایم که همه مسئولین و خدمتگذاران و ملت بزرگ ایران در قبال تحقق منویات مقام معظم رهبری، بایستی احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی عمچنین افزود: در حوزه فرهنگ، انتظارات بیشتر است مسلماََ توسعه فرهنگی، می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی گردد، ضمن اینکه آسیب ها و تهدیدات در مقوله فرهنگ بسیار جدی هست که برنامه ریزی و عزم جدی تر، مسئولین را می طلبد.

به گفته نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس, ر مقوله اقتصاد، رویکرد اقتصاد مقاومتی راه گشاست لذا می طلبد عزم و اراده جدی دولت برای تعامل با بخش خصوصی و استفاده از سرمایه های خرد مردمی برای اجرای طرح های عظیم اقتصادی استمرار یابد، حرکت اخیر دولت برای حمایت جدی تر از صادرات تا حصول نتیجه ادامه پیدا کند، هزینه های عمومی اداره مملکت مدیریت شود و شاخص بهره وری به اصلی ترین عامل ارزیابی دستگاه ها و سازمان ها، تبدیل گردد.

این مسئول ادامهه داد:، سهم دولت در زمینه سرمایه گذاری در صنایع بزرگ استان زنجان ادا نشده، بایستی حرکت های جدیدی در این بخش با محوریت بخش خصوصی در صنایعی نظیر پتروشیمی، صنعت خودرو سازی، پالایشگاه و صنایع بزرگ معدنی انجام پذیرد.

علیمردانی با اشاره به اینکه استان زنجان ارتقاء رتبه صنعتی خود را از ۱۵ به زیر ۱۰ هدف گذاری کرده، گمرک فعلی که حتی جوابگوی وضعیت کنونی نیست، تاکید کرد: در این زمینه استان زنجان نخواهد توانست جوابگو باشد، لذا ارتقاء گمرک زنجان از مدیریت به اداره کل مورد درخواست میباشد.

وی اضافه گرد: سازمان مالیاتی کشور به جای فشار آوردن به بخش آدرس دار و شناسنامه دار تولید و صنعت کشور، عاملان فرارهای مالیاتی نظیر دلالان و سفته بازان را رصد کرده و مطالبات خود را از آنان بگیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیّت و اولویّت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در کشور، ضروری است، متذکر شد: قدامات عاجلی برای جلوگیری از تخریب آن و پیشگیری از زمین خواری در کشور به عمل آید و زمینه ی توسعه و گسترش فضای زیستی مناسب فرآهم گردد.

علیمردانی با بیان اینکه از تلاش و کوشش نیروهای نظامی، انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در جای جای کشور عزیزمان، به دلیل عملکرد ستودنی و ممتازشان در ایجاد امنیت و آرامش در مرزها و دردرون کشور، علیرغم وجود التهاب و تنش های گسترده در کشورهای منطقه, خاطر نشان شد: بی تردید در سایه تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری، این موارد مهم حاصل گردیده است.

نماینده مردم زنجان طارم یادآورشد: مسئولین و جناح ها و گروه های سیاسی بایستی هوشیار باشند و همت گمارند، تا روز به روز، حلقه های اتحاد، برادری و همبستگی در کشور، محکم تر و منسجم تر گردد.

علیمردانی در پایان رمز اصلی پیروزی انقلاب و مقاومت سرافرازانه در دوران دفاع مقدس فقط و فقط اتحاد و یکدلی بوده تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی، رمز استمرار عزت و سرافرازی ایران اسلامی و توسعه کشور عزیزمان: وحدت است، وحدت.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز