خبرگزاری کار ایران

دمشق نقض حاکمیت سوریه توسط ترکیه را به شدت محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۷۲

وزارت خارجه سوریه اجازه دادن آنکارا به نیروهای پیشمرگه برای ورود به عین العرب از طریق خاک ترکیه را نقض حاکمیت سوریه و نقض اصول و قوانین بین المللی دانست.

وزارت خارجه سوریه نقض حاکمیت این کشور توسط ترکیه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای توطئه دولت ترکیه علیه سوریه و دخالت آشکار در امور داخلی این کشور از طریق اجازه دادن به عبور نیروهای پیشمرگه از اراضی ترکیه برای ورود به شهر «عین العرب» را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که دمشق اقدامات ترکیه و دیگر طرف‌هایی که علیه سوریه توطئه کرده و مسئول اصلی بحران در این کشور هستند و نیز اقدام آن‌ها در ادامه ریختن خون سوری‌ها از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره را محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که آنکارا با اجازه دادن به عبور نیروهای پیشمرگه برای ورود به عین العرب در شمال سوریه و نیز اجازه حضور عناصر تروریستی در خاک ترکیه واقعیت دست داشتنش در توطئه علیه سوریه و مقاصد شوم خود و نیز دخالت آشکار در امور داخلی سوریه را نشان داد.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه اجازه دادن ترکیه به نیروهای پیشمرگه برای ورود به عین العرب را نقض حاکمیت سوریه و نقض اصول و قوانین بین المللی دانست.

در همین حال، مخالفان سوری اعلام کردند که نخستین بخش از نیروهای پیشمرگه برا یکمک به واحدهای حمایت مردمی در عین العرب روز گذشته - پنجشنبه - از طریق ترکیه وارد این شهر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز