خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۶۷

براساس دستور ابلاغی وزیر بهداشت مقرر شد این قانون به شکل آزمایشی در چند بیمارستان اجرا شود / بعد از حصول نتایج استقرار این قانون در بیمارستان‌های منتخب، نتایج، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه در بیمارستان های منتخب به صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، محمد آقاجانی ضمن اعلام این خبر گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ۷ سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود اما به دلایل مختلف از جمله عدم تامین بار مالی، این قانون تاکنون اجرایی نشده بود.

وی گفت: در ۲۷ مرداد ماه امسال دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به صورت آزمایشی در چند بیمارستان صادر کردند که از آن تاریخ به بعد برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح در حال انجام است.

معاون درمان یادآور شد: به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای سراسر کشور و اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت در این بیمارستانها، مدیریت این بیمارستانها امکان اجرای طرح حساس و مهم تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به صورت همزمان نداشتند اما در حال حاضر که طرح تحول نظام سلامت اجرایی شده و استقرار کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تا پایان آبان ماه در بیمارستانها به اتمام خواهد رسید، در اجرای دستور وزیر بهداشت مقرر شد از آذر ماه سال جاری این طرح در چند بیمارستان به صورت آزمایشی عملیاتی شود.

آقاجانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تاکنون نمونه اجرا شده این قانون در ایران و یا سایر کشورها وجود نداشته است، ضروری است برای اجرای این قانون مدل اجرایی مناسبی طراحی شود، بنابراین براساس دستور ابلاغی وزیر بهداشت مقرر شد این قانون به شکل آزمایشی در چند بیمارستان اجرا شود.

وی همچنین متذکر شد: بیمارستانهای کشور از نظر نوع و گستردگی خدمات، نوع مراقبت های خدمات پرستاری و آموزشی یا درمانی بودن بیمارستان، با هم متفاوت هستند بنابراین با توجه به گستردگی خدمات پرستاری و متنوع بودن بخش‌های بیمارستانی و تنوع بیمارستان‌ها، ضرورت دارد قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به صورت آزمایشی در چند بیمارستان اجرا شود.

معاون درمان خاطرنشان کرد: بعد از حصول نتایج استقرار این قانون در بیمارستانهای منتخب، نتایج، مورد بررسی قرار می گیرد و برای اتخاذ تصمیم در مورد نحوه اجرای قانون، نتایج حاصله و بار مالی ناشی از آن به اطلاع دولت و مجلس محترم رسانده خواهد شد.

آقاجانی همچنین گفت: برای اجرای بهینه این قانون علاوه بر کارشناسان وزارت بهداشت، از نظرات کارشناسی شورای عالی نظام پرستاری، بورد پرستاری و گروه های مختلف آموزش پرستاری مستقر در دانشکده های پرستاری و کارشناسان اقتصاد سلامت و نیز کارشناسان بیمه نیز بهره گیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز