خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا:

ارائه کالای یارانه‌ای و رانتی مشکل ساز است / توزیع کالاهای ماه محرم را از یک ماه پیش آغاز کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۶۳

دادن کالای یارانه‌ای و کالای رانتی مسائل و مشکلات خود را به همراه دارد و ما در حد نیاز تکایا و حسینیه‌ها این کالا‌ها را طبق روال سالهای گذشته توزیع کردیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارائه کالای یارانه‌ای و رانتی مشکل ساز است.

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که وضعیت توزیع کالاهای ماه محرم از سوی دولت در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: طبق روال معمول همه ساله که در این ایام مصرف برخی از کالا‌ها افزایش می‌یابد دولت نیز کالاهایی را در نظر گرفته است که از یک ماه پیش توزیع این اقلام به مراکز مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در کار توزیع وعرضه کالاهای یارانه‌ای دخالت کنیم، افزود: عرضه و تقاضا خود باید در نظام بازار ایفای نقش کند.

خسروتاج تصریح کرد: دادن کالای یارانه‌ای و کالای رانتی مسائل و مشکلات خود را به همراه دارد و ما در حد نیاز تکایا و حسینیه‌ها این کالا‌ها را طبق روال سالهای گذشته توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت‌ها ساماندهی نیازهای ضروری مردم است، خاطر نشان کرد: وظیفه دولت است تا کالاهای اساسی و آموزشی مردم را تامین کند و اقتصاد را به سمتی حرکت دهد تا این نیاز‌ها به لحاظ منطقی و مناسب تامین شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما به عنوان کشور اسلامی نیازهایی در ایام محرم و ماه رمضان داریم که باید این نیاز‌ها را پیش بینی کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال استان خراسان رضوی قطب گردشگری مذهبی است و این استان برای چندین میلیون زائر خود را آماده کرده و همه نظام تنظیم کالا و عرضه در این استان خود را برای این شرایط محیا کرده است.

خسروتاج افزود: در ایام محرم و ماه رمضان نیز همه واحد‌هایی که فعال هستند خود را از قبل محیا کرده‌اند و برخی از واحد‌ها که توان کمتری دارند از حواله‌های دولتی استفاده کرده‌اند و برخی دیگر خود را در این حد نمی‌بینند که وارد این درخواست‌ها شوند و خود از طریق کمک‌های مردمی برای این ایام برنامه ریزی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز