خبرگزاری کار ایران

ایمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکلات ایجاد حزب فراگیر لاریجانی / قراردادن احمدی‌نژاد در جریان اصولگرا، اشتباه مجدد است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۷۳

ارتقای جایگاه یک شخصیت در یک جریان سیاسی با فرستادن صلوات و شعار داد حاصل نمی‌شود، قطعا این جایگاه تنها با مروز زمان به دست می‌آید. من در مجموعه اصولگرایان اراده‌ای را برای ارتقای جایگاه مصباح یزدی نمی‌بینم.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد است نه آیت الله مصباح یزدی که هیچ فرد دیگری نیز فعلا نمی‌تواند جای خالی آیت الله مهدوی کنی را پر کند.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص بحثتشکیل حزب فراگیر توسط علی لاریجانی، گفت: مقدمات چنین حزبی هنوز فراهم نیست و مساله تشکیل حزب فراگیر صرفا یک پیشنهاد است.

وی افزود: صرف نظر از اینکه تشکیل حزب فراگیر را مطلوب بدانیم، به لحاظ اجرایی امکان تشکیل حزب فراگیر بسیار دشوار خواهد بود.

ایمانی گفت: وقتی از حزب فراگیر صحبت می‌کنیم یعنی همه طیف‌های اصولگرا هم باید درون این جبهه کلی حرکت کنددر حالیکه چنین فضایی میان اصولگرایان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رابطه دولت احمدی‌نژاد و جریان پایداری در شریط کنونی تصریح کرد: به طور کلی جریان اصولگرا در اواخر دولت احمدی‌نژاد با دولت و شخص او فاصله گرفتند و به تعبیری سفره خود را از احمدی‌نژاد و دولت او جدا کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: پایداری‌ها نیز که در این میان بیش‌ترین گرایش را نسبت به دیگر جریان‌های اصولگرا به احمدی‌نژاد داشتند، در اواخر دولت او مقداری فاصله گرفتد و یا سکوت کردند در این دوره حمایت‌ها از دولت احمدی‌نژاد دیگر کم‌تر شده بود شاید آنها می‌خواستند مصلحت را رعایت کنند چرا که کم کم این تلقی ایجاد می‌شد که دولت او و اطرافیان احمدی‌نژاد در حال زاویه گرفتن با سیاست‌های رهبری هستد.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری هنوز هم مقداری فاصله خود را با احمدی‌نژاد حفظ کرده است، گفت: با این وجود از همایش اخیر اصولگرایان اینطور برمی‌آید که حداقل اصولگرایانی که در این همایش حضور داشتند، طیف احمدی‌نژاد را داخل مجموعه اصولگرایان قرار می‌دهند و نمی‌خواهند که او را از این جراین خارج کنند.

ایمانی گفت: البته نظر شخصی من این است که قرار دادن احمدی‌نژاد در داخل جریان اصولگرا یک اشتباه مجدد از سوی اصولگرایان خواهد بود.

وی در مورد تحلیل خود از رابطه دو سویه جبهه پایداری و طیف احمدی‌نژاد نیز عنوان کرد: بنده شخصا ضرورتی برای اینکه جبهه پایداری به طیف احمدی‌نژاد نزدیک شود، نمی‌بینم؛ چراکه نزدیک شدن انها برای جبهه پایداری مطلوب نخواهد بود و باید دقت بیش‌تری در این رابطه وجود داشته باشد.

ایمانی در خصوص محوریت پایداری و شخص مصباح یزدی در بحثوحدت اصولگرایان با توجه به فقدان آیت الله مهدوی‌کنی تاکید کرد: نه تنها آیت الله مصباح یزدی بلکه هیچ فرد دیگری نیز فعلا نمی‌تواند جای خالی آیت الله مهدوی کنی را پر کند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای جایگاه یک شخصیت در یک جریان سیاسی با فرستادن صلوات و شعار داد حاصل نمی‌شود، گفت: قطعا این جایگاه تنها با مروز زمان به دست می‌آید. من در مجموعه اصولگرایان اراده‌ای را برای ارتقای جایگاه مصباح یزدی نمی‌بینم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز