خبرگزاری کار ایران

براساس نتایج آزمایشگاه‌های معتبر کشور؛

روغن «دی سولفیدی» عامل مسمومیت شهروندان زاهدانی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۶۵

این ترکیبات با وجود بوی بد و زننده ای که دارند، مسمومیت متوسط تا پایینی ایجاد می‌کنند، که وضعیت تمامی افراد مسموم بستری در مراکز درمانی به همین گونه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بر اساس نتایج بدست آمده از آزمایشگاه‌های معتبر کشور؛ عامل مسمومیت شهروندان زاهدانی ترکیبی از مواد شیمیایی است که با عنوان روغن های دی سولفیدی از آنها یاد می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان محمود رضا میری گفت: این ترکیبات با وجود بوی بد و زننده ای که دارند، مسمومیت متوسط تا پایینی ایجاد می کنند، که وضعیت تمامی افراد مسموم بستری در مراکز درمانی به همین گونه بوده است.

وی اضافه کرد: با شناسایی قطعی عامل ایجاد کننده آلودگی شیمیایی اعلام شد که درمان های حمایتی انجام شده برای افراد مسموم کافی بوده است.

وی افزود: ساعتی قبل نتیجه آزمایش های انجام شده بر روی نمونه های بدست آمده از منبع آلودگی به صورت قطعی اعلام شد.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم قطعیتی که در نوع ماده آلوده کننده وجود داشت افراد مسموم را برای مدتی تحت نظر قرار دادیم و پس از اطمینان کامل از سلامت آنها مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با تاکید بر علمی بودن خدمات ارائه شده به افراد مسموم گفت: در زمان بروز مسمومیت های شیمیایی تا زمان شناسایی قطعی ماده آلوده کننده یک سری درمان های حمایتی و عمومی برای افراد مسموم انجام می شود و انجام درمان‌های اختصاصی به وضعیت جسمی بیمار و نوع ماده آلوده کننده بستگی دارد.

دکتر میری ادامه داد: با شناسایی قطعی مواد آلوده کننده به این نتیجه رسیدیم که اقدام هایی که در بیمارستانها برای بیماران ارایه شد، کافی بوده و اکنون می توانیم با شواهد علمی اعلام کنیم که نگرانی جدی بابت عوارض طولانی مدت مسمومیت در شهروندان زاهدانی وجود ندارد.

بنا بر اعلام پایگاه مذکور تا ساعت ۸:۳۰ روز پنجشنبه ۱۵ نفر از افراد مسموم حادثه اخیر در بیمارستان های شهر زاهدان بستری هستند که آنان به زودی مرخص خواهند شد.

انتشار گاز سم گیاهی ناشی از شستشو و تخلیه گالن ها در کنار فاضلاب شهر باعثایجاد مسمویت ۶۱۱ نفر از شهروندان شمال شهر مرکز استان سیستان و بلوچستان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز