خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی انزلی خبر داد:

برداشت ۳۳۶تن محصول راتون از اراضی شالیکاری انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۴۹

عملیات برداشت راتون در سطح ۴۲۰ هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی انزلی از برداشت ۳۳۶ تن محصول راتون از اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از انزلی، وحید مهدوی با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات برداشت راتون در سطح ۴۲۰ هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان از نیمه دوم مهرماه آغاز شد.

وی با اشاره به ۸۰۰ کیلوگرم متوسط عملکرد راتون در هر هکتار، ارزش تقریبی ۳۳۶ تن راتون برداشت شده از این اراضی را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

مهدوی افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب حدود ۱۵۰ هکتار از عملیات برداشت به صورت مکانیزه و با دستگاه کمباین ویژه برنج صورت گرفت که این موضوع نیز در سرعت بخشیدن به برداشت بموقع محصول راتون و اقتصادی کردن آن کمک شایانی کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی انزلی یادآور شد: همچنین در این راستا ۱۰ تن کود اوره نیز بین کشاورزان واجد شرایط توزیع شد.

وی، مزایای پرورش راتون را استفاده بهینه و مطلوب از اراضی شالیزاری، کوتاه بودن طول دوره رشد در پرورش راتون نسبت به کشت اول، هزینه بسیار کم پرورش راتون در مقایسه با کشت اول و نشاء مجدد، کیفیت مطلوب برنج تولیدی عنوان و اضافه کرد: بدلیل شرایط مناسب محیطی و کاهش رطوبت عموما شرایط گسترش بیماری بلاست مهیا نبوده و نیاز به مبارزه با این بیماری نیست.

شهرستان انزلی در شمال غرب استان گیلان، دارای پنج هزار و ۲۰ هکتار شالیزار است.

راتون نوعی برنج است که از ساقه‌های به جامانده از برداشت اول شالی در مزارع می‌روید، پرورش راتون زمانی شروع شد که کشاورزان دریافتند در بعضی از گونه‌های برنج بدون اینکه عملیات زراعی خاصی انجام بگیرد، خاصیت پنجه دهی از خود نشان می‌دهد.
در پرورش راتون از سموم شیمیایی استفاده نمی‌شود و به همین علت از برنج کشت نخست سالم‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز