خبرگزاری کار ایران

هشدار مقام‌های اقتصادی چین درباره عواقب ادامه اعتراض‌ها در هنگ‌کنگ

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۵۲۴

معاون مدیر اجرایی و مشاور بانک مرکزی چین امروز هشدار داد که مقام‌های پکن در صورت ادامه اعتراض‌های دانشجویان معترض هنگ کنگ، این شبه‌جزیره را تحریم می‌کنند.

یکی از اعضای مشاوران بانک مرکزی چین امروز - چهارشنبه - درباره عواقب تصمیم‌های دولت این کشور در قبال ادامه اعتراض‌های هنگ کنگ هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جوزف یام» معاون مدیر اجرایی و مشاور بانک مرکزی چین امروز هشدار داد که مقام‌های پکن در صورت ادامه اعتراض‌های دانشجویان معترض هنگ کنگ، این شبه‌جزیره را تحریم می‌کنند.

یام گفت که اعتراض‌های هنگ کنگ که از حدود یک ماه گذشته آغاز شده، باعثفلج شدن بخش‌هایی از مراکز مالی تحت کنترل چین شده است و همین امر باعثبه خطر افتادن ثبات مالی و شرایط این کشور شده است.

یام از دانشجویان خواست تا به خانه‌های خود بازگردند و گفت: «ادامه حیات هنگ کنگ به ادامه روابط این شبه‌جزیره با مراکز داخلی و خارجی آن وابسته است.»

دانشجویان هنگ کنگ نسبت به عدم وجود دموکراسی در قانون اساسی و محدودیت‌های انتخابات تشکل‌های دانشجویی در این شبه‌جزیره از حدود یک ماه گذشته اعتصاب خود را آغاز کرده‌اند و آخرین دیدار رسمی نمایندگان دانشجویان معترض با مقام‌های رسمی هنگ کنگ نیز بدون نتیجه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز