خبرگزاری کار ایران

علی شکوری راد در گفت و گو با ایلنا:

مخالفین می خواهند به هر ترتیبی گزینه خودشان را به مجلس بفرستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۳۶

برخی نمایندگان متوجه شدند که مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در واقع مصالحه با کسانی است که منافع‌شان در بحثبورسیه‌ها به خطر افتاده است. بنابراین این عده اگر به استدلال وزیر پیشنهادی علوم و رئیس جمهور توجه کنند، مقابل دولت صف آرایی نخواهند کرد.

علی شکوری راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: بنده فکر می‌کنم اصل ماجرای مخالفت برخی نمایندگان با وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم براساس دشمنی آنها با خود دانشگاه است چرا که آنها نمی‌خواهند دانشگاه مستقل و ضابطه‌مند اداره شود.
وی افزود: این عده می‌خواهند که دانشگاه همواره مطابق میل و سلیقه آنها باشد در حالی که ذات دانشگاه براساس آزادی و آزاداندیشی است و بستن راه نفس دانشگاه در نهایت منجر به سقوط جامعه خواهد شد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دانشگاه تلاش می‌کند زنده بماند، گفت: از همه بزرگانی که به اعتلای کشور فکر می‌کنند، می‌خواهیم که پادرمیانی کرده و اجازه ندهند دانشگاه قربانی مطامع سطح پایین عده‌ای افراطی شود.

شکوری‌راد با اشاره به ارتباط بحثبورسیه‌ها با مخالفت نمایندگان با وزیر پیشنهادی علوم گفت: این تنها نماد کوچکی از چالشی است که بین افراطیون و دانشگاه وجود دارد. کسانی که در این میان منافع‌شان به خطر افتاده در پی اقدامات تلافی‌جویانه هستند، اما مسئله بزرگ‌تر دشمنی آنها با اصل دانشگاه است.

وی گفت: مجلس اعضایی دارد که نسبت به وظیفه نمایندگی تعهدی دارند. امید می‌رود که این عده امروز صف‌بندی خود را از افراطیونی که اهداف فردی را به وظایف نمایندگی ترجیح می‌دهند جدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در استیضاح فرجی‌دانا شاهد بودیم که فاصله آراء چندان زیاد نبود. بنابراین امروز برخی نمایندگان متوجه شدند که مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در واقع مصالحه با کسانی است که منافع‌شان در بحثبورسیه‌ها به خطر افتاده است. بنابراین این عده اگر به استدلال وزیر پیشنهادی علوم و رئیس جمهور توجه کنند، مقابل دولت صف آرایی نخواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما گزینه نمایندگان مخالف نیلی احمدآبادی چه کسی می‌تواند باشد، گفت: گزینه آنها فردی است که بتواند تحت فشار این عده نظرات خود را تغییر دهد. ما شاهد بودیم که کاندیداهای قبلی این وزارت‌خانه از توفیقی و میلی‌منفرد تا فرجی‌دانا و نجفی وجه ممیزشان این بود که برای صندلی وزارت دل خوش نکرده بودند و حاضر نبودند برای کسب آرا به کسانی که به آنها فشار می‌آروند تمکین کنند.
شکوری‌راد افزود: فردی مثل زاهدی برای وزارت علوم گزینه‌ای دور از ذهن است؛ چراکه حتی احمدی‌نژاد هم می‌دانست که او به درد دانشگاه نمی‌خورد. من شنیده‌ام که حدادعادل ستاری را برای ای وزارتخانه پیشنهاد داده است البته ممکن است که وی گزینه نامناسبی نباشد، اما طمع افراطیون مجلس به او نگران‌کننده است. آنها می خواهند به هر ترتیبی گزینه خودشان را برای رای اعتماد به مجلس بفرستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز