خبرگزاری کار ایران

زاهد در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس بنا ندارد در انتخاب وزیرعلوم سنگ اندازی کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۳۸

توجه داشته باشیم در سال‌های گذشته حساسیتی بر توان علمی وزاری سابق وجود نداشت و افرادی توسط دولت گذشته برای تصدی این وزارتخانه معرفی می شدند که یکی از آنها سابقه مدیریتی نداشت و دیگری هم مدرک دانشگاهی اش مشکل داشت اما خوشبختانه دولت کنونی چهره هایی معرفی می کند که سابقه علمی و مدیریتی غیر قابل انکاری دارند.

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه بعید است مجلس بخواهد در راه انتخاب وزیرعلوم پیشنهادی سنگ‌اندازی کند‏، ‎‏ گفت: هزینه سنگ‌اندازی قاعدتا برای مجلس زیاد خواهد بود و افکارعمومی حتما از خود واکنش نشان خواهد داد.

فیاض زاهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت وزارت علوم و گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای تصدی این وزارتخانه گفت: شخصی که رییس جمهور برای تصدی این پست به مجلس معرفی کرده است از شانس بالایی برای کسب رای اعتماد برخوردار است.

وی ادامه داد: هر چند این انتخاب، انتخاب اصلی آقای رییس جمهور نیست و ایشان دوست داشتند در راس این وزاتخانه افراد دیگری همچون توفیقی، فرجی دانا یا نجفی قرار داشته باشد ولی دراین شرایط کنونی کشور، نیلی می‌تواند گزینه‌ای مطلوب باشد.

این روزنامه‌نگار درباره شخصیت نیلی اظهار داشت: وی شخصیت دانشگاهی است که تمام مراحل علمی و مدیریتی در این حوزه را طی کرده است و به خوبی با مشکلات و پیچیدگی‌های آن آشناست.

زاهد با با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاهی مثبت و ویژه به حوزه آموزش عالی دارد، بیان کرد: امروز سیاست‌های دولت در این حوزه قابل تقدیر است و همه جامعه دانشگاهی باید قدر فضای ایجاد شده را بدانند.

وی افزود: این نگاه و جایگاه ویژه را به روشنی می‌توان در معرفی افرادی که برای تصدی این وزاتخانه پیشنهاد شده‌اند مشاهده کرد که همه آنها دارای سوابق علمی و مدیریتی بودند.

این نویسنده و روزنامه نگار تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم در سال‌های گذشته این نوع توجه و حساسیت بر توان علمی وزاری سابق وجود نداشت.

وی ادامه داد افرادی توسط دولت گذشته برای تصدی این وزارتخانه معرفی شدند که یکی از آنها سابقه مدیریتی نداشت و دیگری هم مدرک دانشگاهی اش مشکل داشت.

زاهد با بیان اینکه بعید می‌دانم مجلس بخواهد در راه این انتخاب رییس‌جمهور سنگ‌اندازی کند، خاطرنشان کرد: هزینه سنگ‌اندازی قاعدتا برای مجلس زیاد خواهد بود و افکارعمومی حتما از خود واکنش نشان خواهد داد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: هرچند تعدادی از نمایندگان که رویکرد افراطی دارند بنای خود را مخالفت با دولت گذاشته‌اند ولی در این مجلس اکثرا دارای رفتار و عمل اعتدالی هستند که حتما در روز بررسی رای اعتماد تاثیر خود را خواهند داشت.

زاهد در پایان عنوان کرد: مجلس باید بداند مخالفت و عدم رای اعتماد به وزای دولت و عدم همکاری با دولت در این حوزه آشکارا می‌تواند مخالفت با رهنمودهای مقام رهبری باشد که همیشه تاکید مودت داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز