خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به تعویق حقوق و اخراج همکاران‌شان:

کارگران شیشه آبگینه در محوطه کارخانه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۹۸

قرار بود ظرف دیروز و امروز کارفرمای کارخانه شیشه آبگینه بخشی از مطالبات سه ماهه گذشته کارگران را برای از سر گیری فعالیت مجدد کارخانه پرداخت کند اما هنوز این وعده عملی نشده است و دو مدیری که امروز به کارخانه آمده‌اند با مشاهده اعتراض کارگران برای بار دیگر وعده پرداخت بخشی از معوقات سه ماهه گذشته را تا بعد اظهر امروز دادند.

شماری از کارگران کارخانه «شیشه آبگینه «قزوین که حقوق مرداد، شهریور و مهر را دریافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ کارفرما به پرداخت مطالبات صنفیشان و همچنین اخراج دو نفر از همکارانشان صبح امروز در محوطه کارخانه تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه شیشه آبگینه گزارش داده‌اند صبح امروز همزمان با انتصاب دو تن از مدیران کارخانه(قائم مقام مدیر عامل و مدیر اداری) از سوی اعضای هیئت مدیره، حدود ۸۰ کارگر در اعتراض به بی‌توجهی در پرداخت مطالباتشان و اخراج دو نفر از کارگران در محوطه این کارخانه تجمع کردند.

به گفته کارگران، قرار بود ظرف دیروز و امروز کارفرمای کارخانه شیشه آبگینه بخشی از مطالبات سه ماهه گذشته کارگران را برای از سر گیری فعالیت مجدد کارخانه پرداخت کند اما هنوز این وعده عملی نشده است و دو مدیری که امروز به کارخانه آمده‌اند با مشاهده اعتراض کارگران برای بار دیگر وعده پرداخت بخشی از معوقات سه ماهه گذشته را تا بعد اظهر امروز دادند.

منابع خبری ایلنا در شیشه آبگینه مدعی شدند، مهم‌ترین عامل اعتراض کارگران، اخراجدو نفراز همکارانشان به بهانه پی گیری مطالبات صنفی خود و همکارانشان بوده است. به همین دلیل کارگران معترض شیشه آبگینه علی‌رغم میل کارفرما، دو کارگر اخراجی را به اسامی «حسین فلاح» و «منوچهر افشار» به داخل کارخانه راه داده‌اند.

بنا بر این گزارش، کارگران معترض شیشه آبگینه معتقدند اعتراض کارگران جمعی است و این دونفر به اندازه سایر کارگران پی‌گیر مطالبات قانونی و صنفی خود بودند و کارفرما به اشتباه آنان را به عنوان عاملین اعتراض اخراج کرده‌ است.

طبق اظهارات کارگران کارخانه شیشه آبگینه، این دو کارگر در پی شکایت خود به اداره کار شهرستان البرز در شهریور ماه سال جاری، طبق رای صادره برای دریافت مطالبات معوق شده خود حق توقیف یکی ازخودروهای تحت مالکیت کارخانه را داشتند که امروز با همکاری ماموران دادگستری شهرستان البرز قزوین این خودرو در محل کارخانه توقیف شد و به ساختمان دادسرای البرز قزوین انتقال یافت.

گفتنی است، این کارخانه حدود ۱۰۰ کارگر رسمی و ۲۰۰ کارگر قراردادی با سابقه دارد که وضعیت پیش آمده آنان را نگران تامین معاش خانواده و امنیت شغلی خود کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز