خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم در نامه‌ای به وزیر کار:

هشدار نسبت به وقوع فساد مالی در جریان توقف بیمه کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۹۱

«این تشکل کارگری با اشاره به الزام قانونی کارفرما مبنی بر پرداخت ده‌ها میلیون‌ تومان به سازمان تامین اجتماعی بابت مجوز یک ساختمان چند واحدی و به عنوان حق بیمه کارگران ساختمانی گفته که معلوم نیست در روز چند مجوز ارائه می‌شود و مجموع این مبالغ در ماه چقدر می‌شود که مدیران سازمان منطقه آزاد قشم چشم بر این ظلم بزرگ بسته‌اند.»

انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم در نامه‌ای به «علی ربیعی»، وزیر کار گفته است مدیران سازمان منطقه آزاد این جزیره از اول اردیبهشت امسال بیمه کارگران ساختمانی را قطع کرده‌اند. این تشکل در هفته‌های گذشته از اعضای هیات مدیره این سازمان به اتهام ممانعت از بیمه کارگران ساختمانیشکایت کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم از وزیر کار خواسته که از مدیران این سازمان توضیح بخواهد بنا به چه مصوبه و قانونی از مجلس بیمه کارگران ساختمانی را قطع کرده است و این تخلف را انجام می‌دهد.

نویسندگان این نامه در ادامه با اشاره به تجربه قطع بیمه کارگران ساختمانی جزیره قشم در دولت احمدی‌نژاد(از ۱۵ شهریور ۹۰ تا ۲۰ بهمن ۹۱) از توقف این بیمه در دولت یازدهم ابراز نگرانی کرده و از آقای ربیعی خواسته‌اند این مشکل را در اسرع وقت حل کند.

در این نامه با اشاره به جرح یا فوت بیش از ۱۸۰ کارگر ساختمانی این جزیره بر اثر حوادثشغلی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ آمده است هر روزی که از قطع بیمه کارگران ساختمانی می‌گذرد مبلغ زیاد و سهل الوصولی نصیب سازمان منطقه شده و ضرر جبران ناپذیری به کارگران تحمیل می‌شود.

این تشکل کارگری در ادامه با اشاره به الزام قانونی کارفرما مبنی بر پرداخت ده‌ها میلیون‌ تومان به سازمان تامین اجتماعی بابت مجوز یک ساختمان چند واحدی و به عنوان حق بیمه کارگران ساختمانی گفته که معلوم نیست در روز چند مجوز ارائه می‌شود و مجموع این مبالغ در ماه چقدر می‌شود که مدیران سازمان منطقه آزاد قشم چشم بر این ظلم بزرگ بسته‌اند.

انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم در پایان تاکید کرده که این تشکل کارگری علاوه بر بیمه مجدد کارگران ساختمانی به دنبال جبران ضرر و زیان کارگران در این مدت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز