خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی:

ربیعی تلاش خوبی نسبت به گذشته داشته که قابل تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۸۳

متاسفانه تعاون چه در دولت‌های گذشته و چه الان مغفول مانده در حالی که تعاون مهمترین مسیر در جلوگیری از جمع شدن ثروت در دست افراد خاص و انحصارگری دولت در کارفرمایی است. پول‌های خرد که در دست مردم و دولت است اگر درست هدایت شود می‌تواند در رشد اقتصادی کشور به ویژه تعاون تاثیر بسزایی بگذارد.

سید ناصر موسوی لارگانی گفت: از انقلاب اسلامی تاکنون مدیری دلسوز در بخش تعاون نداشتیم. وزیر کار امروز به مشکلاتی در حوزه تعاون اشاره داشتند که قریب به اتفاق به نمایندگان از این مشکلات اطلاع دارند. سوال ما از شما نه در بیان این مشکلات که در راه حل این مشکلات است. چون نمایندگان ناظر بر اجرا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر موسوی لارگانی طراح سوال وزیر کار در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به صحبت‌های وزیر اعلام کرد: پیش از پرداختن به صحبت‌های آقای ربیعی به عنوان یک اصفهانی جنایات اسیدپاشی اخیر در استان را محکوم کرده و از مسئولان مرتبط درخواست دارم تا در دستگیری و مجازات عاملین این جنایات تلاش جدی‌تری به هم رسانند.

این نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی سپس به موضوع عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان صنعت فولاد اشاره کرد و افزود: این موضوع را ما به وزیر کار واگذار کردیم و اعلام داشتیم که این افراد به نان شب محتاج هستند اما شما به این مساله بی‌توجهی کردید. باور کنید نیمی از تلفن‌هایی که از حوزه انتخابیه می‌شود مربوط به همین مساله است.

وی در ادامه به بخش‌هایی از اصل ۴۳ قانون اساسی درباره تعاون اشاره کرد و افزود: متاسفانه این اصل چه در دولت‌های گذشته و چه الان مغفول مانده در حالی که تعاون مهمترین مسیر در جلوگیری از جمع شدن ثروت در دست افراد خاص و انحصارگری دولت در کارفرمایی است. پول‌های خرد که در دست مردم و دولت است اگر درست هدایت شود می‌تواند در رشد اقتصادی کشور به ویژه تعاون تاثیر بسزایی بگذارد.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه از انقلاب اسلامی تاکنون مدیری دلسوز در بخش تعاون نداشتیم تصریح کرد: وزیر کار امروز به مشکلاتی در حوزه تعاون اشاره داشتند که قریب به اتفاق به نمایندگان از این مشکلات اطلاع دارند. سوال ما از شما نه در بیان این مشکلات که در راه حل این مشکلات است. چون نمایندگان ناظر بر اجرا هستند.

این نماینده استان اصفهان با تاکید بر نقش بی‌بدیل تعاون در اقتصاد کشور اعلام کرد: از آنجایی که حتی کشورهای سوسیالیستی ضددین نقش تعاونی‌ها را در اقتصاد خیلی موثر می‌دانند چرا امروز ما چنین نقش مهمی را به تعاون‌ها نمی‌دهیم؟. آنها می‌توانند در تولید ناخالصی ملی تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: امروز در خوشبینانه ترین حالت سهم تعاون ما ۶ درصد هم نیست و بسیاری از کارشناسان نیز درصد واقعی آن را ۳ درصد اعلام کردند. این آمار فاصله زیادی تا نقش ۲۵ درصدی تعاون در حوزه اقتصادی ما دارد. وزیر کار باید توضیح دهد که چه راه و چه برنامه ای برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تعاون دارد.

موسوی لارگانی در ادامه گفت: آقای ربیعی تلاش خوبی نسبت به گذشته داشتند که قابل تقدیر و تشکر است. در گذشته چنین اقداماتی کمتر صورت می‌گرفت اما انتظاراتی که از آقای ربیعی می‌رود بیشتر از گذشتگان است. قرار بود تعاون ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را تامین کند ولی ما در ۶ درصد متوقف شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در ادامه گفت: در بخش تعاون باید کیفیت و فعالیت را در نظر بگیریم نکته تعجب‌آور این بود که وزیر کار در جایی اعلام کرده بودند که ۲۰۰ هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند و معاون ایشان در جای دیگری گفته بودند ۱۰۳ هزار تعاونی در کشور فعال هستند. ما به کمیت کاری نداریم. کیفیت برای ما مهمتر است. اکنون ۴۰ درصد تعاونی ها راکد هستند چون در توجه به تعاونی ها کوتاهی صورت گرفته است.

طراح سوال از وزیر کار با بیان اینکه نیاز به یک وزارتخانه مستقل در تعاون داریم گفت: این اقدام‌هایی که درباره وزارتخانه‌ها صورت گرفت مشکلاتی را به همراه خود آورد قرار بود تعاون ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را تامین کند این یعنی آنکه تعاون در کنار سایر وزارتخانه‌های اقتصادی قرار بگیرد لذا باید وزیر مخص به خودش را داشته باشد.
این نماینده اصفهان ادامه داد: در ادغام وزارتخانه‌ها برنامه ریزی کردیم و بنا داشتیم دولت را کوچک کنیم ولی در نهایت تعدادی ساختمان کم شد.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه به جداسازی برخی وزارتخانه ها نیازمندیم گفت: آقای ربیعی تلاش خوبی نسبت به گذشته داشند که قابل تقدیر و تشکر است. در گذشته چنین اقداماتی کمتر صورت می‌گرفت اما انتظاراتی که از آقای ربیعی می‌رود بیشتر از گذشتگان است. قرار بود تعاون ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را تامین کند ولی ما در ۶ درصد متوقف شدیم.

وی افزود: آقای ربیعی توضیحاتی داده و قول دادند که پیگیر مسائل باشند و این بخش را احیا کنند لذا خواهش من از هیات رئیسه این است تا تعهدی از وزارت کار گرفته و ایشان را متعهد کنند تا پایان سال یک تحول در بخش تعاون ایجاد کنند.
موسوی لارگانی در پایان با اشاره به تقاضای برخی از نمایندگان برای انصراف از طرح سوال افزود: با توجه به سخنان برخی از نمایندگان و همچنین صحبت های‌آقای ربیعی و در کنار آن تعامل دو قوه از سوال خود انصراف می‌دهم و از رئیس مجلس می‌خواهم که رای گیری در مورد طرح سوال را منتفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز