خبرگزاری کار ایران

۳۶ کارگر «سیمان کارون» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۰۲

اول شهریور ماه سال جاری تعداد ۶۵ نفراز کارگران قراردادی شاغل در کارخانه سیمان کارون در شهر کلگیر شهرستان مسجد سلیمان به بهانه اتمام قرار داد کاری اخراج شدند که ۲۹ نفر از آنان به کار بازگشته‌اند اما تغییری در وضعیت اخراج ۳۶ کارگر باقی‌مانده به وجود نیامده است.

۳۶ کارگر کارخانه «سیمان کارون» در خوزستان به دلیل اتمام قرارداد کاری، اخراج شدند.

به گزارش منابع خبری ایلنا، اول شهریور ماه سال جاری تعداد ۶۵ نفراز کارگران قراردادی شاغل در کارخانه سیمان کارون در شهر کلگیر شهرستان مسجد سلیمان به بهانه اتمام قرار داد کاری اخراج شدند که ۲۹ نفر از آنان به کار بازگشته‌اند اما تغییری در وضعیت اخراج ۳۶ کارگر باقی‌مانده به وجود نیامده است.

بر اساس این گزارش، کارفرمای کارخانه سیمان کارون بعد از پی گیری‌های کارگران اخراجی از نهادهای دولتی مستقر در استان همچون استانداری، فرمانداری، اداره کار و اعضای شورای شهر «گلگیر» ناچار می‌شود تعداد ۲۹ کارگر با سوابق ۱۵ سال را در اوایل مهر ماه سال جاری مجددا به کار بازگرداند.

به گفته این منبع خبری، این واحد تولید کننده سیمان بیش از ۷۰۰ کارگر رسمی و قراردای دارد که کارگران رسمی ۴۰۰ نفر هستند. کارگران قرار داد ی هم با سوابق یک تا ۱۵ سال زیر مجموعه یک شرکت پیمانکاری تامین کننده نیروی انسانی کار می‌کنند.

کارگران قراردادی این کارخانه می‌گویند حقوق آنها هر ماه با تاخیر پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، سال گذشته نیز کارگران شاغل در این کارخانه در اعتراض به شرایط کار به مدت دو هفته دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه تحصن کرده بودند.

به گفته منابع خبری در کارخانه سیمان کارون یکی از دلایل بروز بحران‌های کارگری در این واحد صنعتی تغییرات پی در پی مدیران داخلی کارخانه است که هر کدام با ورود به کارخانه سیاست‌های مدیریتی خاص خود را اجرا می‌کنند.

گفتنی است ۳۶ کارگری که در روزهای نخستین شهریور ماه اخراج شده‌اند ظرف دو ماه گذشته به امید بازگشتن به کارخانه، هنوز هیچ شکایتی به مراجع دادرسی و اداره کار طرح نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز