خبرگزاری کار ایران

سیاری اعلام کرد:

اعزام تیمی به زاهدان برای بررسی علت مسمومیت دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۱۷

حدود ۲۳۵ نفر تا بامداد امروز در اثر مسمومیت و به علت تظاهرات گوارشی و تنفسی بستری شده‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: یک تیم کار‌شناسی و مجرب شب گذشته به زاهدان اعزام شده و اقدامات لازم برای بررسی علت مسمومیت دانش آموزان و کنترل اوضاع منطقه در دست انجام است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ علی اکبر سیاری، در خصوص تعداد دانش آموزان مسموم شده زاهدانی بستری شده در بیمارستان گفت: حدود ۲۳۵ نفر تا بامداد امروز در اثر مسمومیت و به علت تظاهرات گوارشی و تنفسی بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت آن‌ها نیز با سلامت کامل مرخص شده و حال عمده افراد بستری رضایت بخش است، افزود: تا به حال موردی از فوت در اثر این مسمومیت گزارش نشده است ضمن اینکه اقدامات جدی بهداشتی درمانی از طرف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و وزارت بهداشت به عمل آمده است.

سیاری با اشاره به تشکیل دو جلسه در این خصوص در وزارت بهداشت با جضور معاونان بهداشت و درمان و مسئوولان مربوطه، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای بررسی علت این مسمومیت در دست انجام است.

وی اعلام کرد: یک تیم کار‌شناسی و مجرب شب گذشته به زاهدان اعزام شده است و به محض روشن شدن بررسی‌ها، علت بروز مسمومیت در دانش آموزان زاهدانی به اطلاع مردم خواهد رسید.

شایان ذکر است روز گذشته در یکی از مناطق شهر زاهدان به دلیل تخلیه غیرمجاز باقیمانده سموم دفع آفات‌نباتی، در داخل کانال فاضلاب این منطقه، و متصاعد شدن گاز سمی از این کانال، تعدادی از ساکنان اطراف آنکه بیشتر دانش آموزان مدرسه مجاور بودند، دچار علائم مسمومیت شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز