خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری: / ۳ /

در دولت نهم و دهم به ناطق نوری ظلم شد / پیوستنم به جبهه پایداری را قبول ندارم

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۷۳

اینکه ناطق نوری به اصلاح‌طلبان پیوسته‌اند واقعیت ندارد ولی از اینکه ایشان محور اصولگرایان نیستند ما گلایه داریم / مطالبه کنونی مردم مطالبه دعواهای سیاسی و انتخاباتی نیست بلکه مطالبه آنها کار، اشتغال و حل شدن نابهنجاری‌های فرهنگی و… است. / اینکه نامردی درباره دولت باشد اصلا این طور نبود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد:: آقای ناطق نوری در سال‌های طولانی تکیه‌گاه جریان اصولگرایی بودند و در دولت نهم ودهم به خاطر ظلمی که به ایشان شد و مورد توهین قرار گرفتند، برایشان دلخوری‌هایی ایجاد شده است. ما با ایشان مذاکراتی داشته‌ایم و ایشان می‌گوید که بازنشسته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد آقایان ناطق نوری و لاریجانی به اصلاح‌طلبان نزدیک شده‌اند، آیا شما این مسئله را قبول دارید گفت: آقای ناطق نوری در سال‌های طولانی تکیه‌گاه جریان اصولگرایی بودند و در دولت نهم ودهم به خاطر ظلمی که به ایشان شد و مورد توهین قرار گرفتند، برایشان دلخوری‌هایی ایجاد شده است. ما با ایشان مذاکراتی داشته‌ایم و ایشان می‌گوید که بازنشسته شده‌اند.

وی اضافه کرد: اینکه ایشان به اصلاح‌طلبان پیوسته‌اند واقعیت ندارد ولی از اینکه ایشان محور اصولگرایان نیستند ما گلایه داریم و فکر می‌کنیم که ایشان همچنان ظرفیت محوریت اصولگرایان را دارند.

باهنر با بیان اینکه در جریان اصولگرایی تفکری وجود دارد مبنی بر اینکه ما باید همیشه در اختلاف باشیم خاطرنشان کرد: من این تفکر را قبول ندارم شاید در انتخابات رقابتی داشته باشیم ولی قرار نیست همیشه فضا انتخاباتی باشد و باید با جریان‌های مختلف همکاری کرد. مطالبه کنونی مردم مطالبه دعواهای سیاسی و انتخاباتی نیست بلکه مطالبه آنها کار، اشتغال و حل شدن نابهنجاری‌های فرهنگی و… است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اینکه اصلاح‌طلبان با اصولگرایان حرف بزنند و در موضوعاتی همکاری داشته باشند به معنای تفاهم در انتخابات و یکی شدن نیست.

خبرنگاری از نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پرسید که شما در مسئله استیضاح وزیر علوم نقش جدی را ایفا کردید در حالی که آن استیضاح دست‌پرورده نمایندگان عضو جبهه پایداری بود آیا این همکاری به معنای نزدیک شدن شما به جبهه پایداری است؟ که وی توضیح داد: در مجلس شاید در هر جلسه‌ای ده‌ها تصمیم گرفته شود و اصولا نباید از این تصمیم‌گیری‌ها تفسیر سیاسی کرد. ممکن است در یک مسئله اقتصادی یا هر مسئله دیگری درون یک فراکسیون هم اختلاف‌نظر باشد و هر کنشی را نباید برداشت سیاسی کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: استیضاح فرجی دانا شش ماه طول کشید و ما تلاش کردیم حدالامکان اختلافات و مطالبات با مذاکرات حل شود. من در اکثر جلسات افراد خواهان استیضاح با وزیر حضور داشتم که در تئوری در مسائل به تفاهم رسیدند ولی وزیر به تعهداتش عمل نکرد که احساس می‌شد وزیر نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به تعهداتش عمل کند. من جزو استیضاح‌کنندگان نبودم و مخالف استیضاح هم بودم ولی در روز استیضاح بر اساس نظر خودم عمل کردم. حتی در درون فراکسیون رهروان هم اتفاق‌نظری در این باره وجود نداشت و این را نباید به معنای نزدیکی یا دوری با جبهه پایداری تعبیر کرد و اینکه من به جبهه پایداری پیوسته باشم را قبول ندارم.

باهنر در خصوص اینکه چرا در همایش اخیر جریان اصولگرایی اعضای جامعه مدرسین و آیت‌الله یزدی حضور نداشتند نیز ابراز داشت: قرار نیست همیشه آیت‌الله یزدی و جامعه مدرسین برجسته باشند و اظهار نظر بکنند و حتی در انتخابات نیز آنها راهنمایی و حمایت می‌کنند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران آرایش اصلاح‌طلبان را در انتخابات بعدی با محوریت آقایان خاتمی، ‌هاشمی رفسنجانی، روحانی و ناطق‌نوری اعلام کرده است، آیا شما فکر می‌کنید این مسئله عملی خواهد شد؟ بیان کرد: من باور ندارم این مجموعه در کنار هم قرار بگیرد و با هم تصمیم بگیرند اگر آقای ناطق تصمیم به کنش سیاسی بگیرد در مجموع اصولگرایی خواهد بود.

در ادامه خبرنگاری مدعی شد که علی لاریجانی در نطق پیش از دستور دیروزش خطاب به دولت نامرد سیاسی گفته است که نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه نامردی درباره دولت باشد اصلا این طور نبود اسیدپاشی‌کاری قبیح و زشتی است و عاملان باید به مجازاتی درخور برسند یک عده‌ای می خواهند چون این مسئله همزمان با تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر است این وقایع را به گردن حامیان امر به معروف و نهی از منکر بیاندازند و آقای لاریجانی این مسئله را نامردی سیاسی گفته‌اند.

وی در خصوص مسئله بورسیه‌ها و ارتباط آن با استیضاح وزیر علوم گفت: اولین مرکزی که مسئله سوءاستفاده از بورسیه‌ها را مطرح کرد، دیوان محاسبات آن هم در دولت قبل بود که گفت عده‌ای خلاف ضوابط بورس گرفته‌اند و این کم‌لطفی است که گفته شود وزیر قبلی اگر دست از بورسیه‌ها برمی‌داشت استیضاحش برداشته می‌شد.
باهنر در مورد رئیس آتی مجلس خبرگان نیز اظهار داشت: باید خود اعضای خبرگان درباره رئیس آتی مجلس خبرگان تصمیم بگیرند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی شده بود که گزینه‌های پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم گزینه‌های مسئله‌دار هستند، خاطرنشان کرد: این نظر شماست وزیر پیشنهادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نظراتش را هم به مجلسیان خواهد گفت.

وی درباره همایش آتی جبهه پیروان نیز تصریح کرد: اوج فعالیت‌های سیاسی برای جریان‌های سیاسی انتخابات است و اینکه فعالان سیاسی تبادل نظر داشته باشند و جلسه بگذارند منعی ندارد. شورای مشورتی جبهه پیروان هم فعال شده و در استان‌ها فعالیت می‌کند و ما در حال تعیین و مشخص کردن خط‌مشی‌ها هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص زمان این همایش گفت که زمان آن هنوز تعیین نشده است.

باهنر درباره زمان دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با جامعه مدرسین ابراز داشت: رسم است که هر ساله ما یکبار به دیدار علما برویم و زمان این دیدار مشخص شده بود که مصادف با درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اختلافات میان جبهه پیروان با جبهه پایداری هم عنوان کرد: ما می‌خواهیم با توجه به نقاط مشترک همکاری کنیم و این به معنای ادغام جبهه پیروان و پایداری نیست ولی ائتلاف را مشکل نمی‌بینیم و باز تاکید می‌کنم که این همکاری به معنای ادغام و تفاهم دائمی نیست.

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پایان و در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چه زمانی نظام حکومتی به شکل پارلمانی شدن می‌رود؟ توضیح داد: این صحبت‌ها نشات گرفته از بیانات مقام معظم رهبری در کرمانشاه است که البته برداشت دقیقی هم نیست حضرت آقا در آن سخنان درباره متغیر بودن و لایتغیر بودن برخی از اصول قانون اساسی صحبت کردند و در مثالی بیان کردند که ممکن است که زمانی به شکل پارلمانی شدن حرکت کنیم البته ما به شرطی به سمت نظام پارلمانی خواهیم رفت که پارلمان ما هم حزبی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز