خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی:

مجلس بدون نظرخواهی از کارگران منافع صنفی آنها را هدف گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۹۹

«نمایندگان مجلس نهم به نظر نمایندگان صنفی کارگران در رابطه با تصویب طرح‌هایی که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی جامعه کارگری تاثیر می‌گذارند توجه نمی‌کنند.»

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: نمایندگان مجلس نهم به نظر نمایندگان صنفی کارگران در رابطه با تصویب طرح‌هایی که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی جامعه کارگری تاثیر می‌گذارند توجه نمی‌کنند.

«محمد باقری» در این باره به ایلنا گفت: مجلس نهم نمایندگان صنفی کارگران را به رسمیت نمی‌شناسد و از آنان هنگام تصویب طرح‌هایی که در رابطه با زندگی‌شان است مشورت نمی‌گیرد. از جمله مهمترین این تصمیمات؛ مصوبه تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی که در عمل حدود ۱ میلیون کارگر ساختمانی را از بیمه تامین اجتماعی محروم می‌کند، بدون نظرخواهی از نمایندگان صنفی کارگران بررسی شد.

او افزود: این مصوبه ضد کارگری در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شد اما اعضای کمیسیون به خود زحمت ندادند که نمایندگان کارگران را دعوت کنند و صدای متفاوت آن‌ها را بشنوند.

باقری در عین حال گفت: این در حالی است که نمایندگان کارفرمایان در تمام مراحل تصویب طرح‌های مجلس در کمیسون‌ها حاضرند و از منافع صنفی‌شان دفاع می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: این رویه باعثشده است بیشتر مصوبات مجلس نهم بر خلاف منافع میلیون‌ها کارگر ایرانی باشد و نمایندگانی که بعضا با شعارهای دفاع از طبقات محروم سر کار آمده‌اند بیشترین لطمه را به منافع جامعه کارگری بزنند.

عضو کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان از «علی لاریجانی»، رئیس مجلس نهم خواست که شرایطی فراهم کند تا نمایندگان کارگران برای بررسی طرح‌های مربوط به جامعه کارگری به کمیسیون‌های مختلف مجلس دعوت شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز