خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام نواب در گفت‌وگو با ایلنا:

رئیس مجلس خبرگان باید در مسیر اعتدال حرکت کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۸۸

آیت‌الله مهدوی‌کنی تلاش کرد که هیچ‌گاه وارد دعوای جناح‌های سیاسی نشود / آیت‌الله مهدوی‌کنی پای علمای بزرگ را به دانشگاه‌ها باز کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: فردی باید به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شود که نسبت به جریانات فکری مختلف سعه صدر داشته و با اعتدال با آنها برخورد کند.

سید محمدحسن نواب در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا، با اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: مرحوم مهدوی‌کنی از علمای بی‌نظیری بود که علم را با عمل، دنیا را با دین، سیاست را با دیانت و حوزه را با دانشگاه پیوند داده بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی بدون اینکه جویای نام باشد، مشغول خدمتگزاری بود، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه به دنبال مال و مقام دنیا نبود و همواره با اعتدال حرکت می‌کرد و تلاش خود را بر این معطوف کرده بود که نقش پدری خود را بین جریان‌های کشور حفظ کند.

نواب با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی در دوران عمر خود تلاش کرد که هیچ‌گاه وارد دعوای جناح‌های سیاسی نشود، گفت: وی تا پایان عمر به عنوان پدر روحانیت و سیاست‌مداران باقی ماند و در باز کردن پای علمای بزرگ به دانشگاه‌ها نقش منحصر به فردی را ایفا کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی تمام عمر پر برکت خود را خرج ولایت فقیه کرد، گفت: او همواره در یاری و حمایت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب ثابت قدم بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس خبرگان جایگزینی برای آیت‌الله مهدوی‌کنی وجود دارد، گفت: بحثانتخاب جایگزین آیت الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان مشکلی نخواهد داشت، چراکه این مجلس سرشار از بزرگانی است که می‌توانند آن را اداره کنند.

نواب افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از این بزرگان است؛ با این حال فردی باید به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شود که نسبت به جریانات فکری مختلف سعه صدر داشته و با اعتدال با آنها برخورد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز