خبرگزاری کار ایران

۳۵۰ تشکل کارگری تلاش‌‌ مجلس برای حذف بیمه کارگران ساختمانی را محکوم کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۲۲

«۳۵۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی به همراه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران مصوبه مجلس نهم را بر خلاف بند ۹ اصل ۳ و اصل ۲۹ قانون اساسی دانستند.»

۳۵۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی در مجمع عمومی کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور(که روز جمعه ۲ آبان برگزار شد)مصوبه مجلس مبنی بر تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانیرا محکوم کردند.

«اکبر شوکت»، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با اعلام این خبر به ایلنا گفت: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور در این گردهمایی ضمن بررسی شیوه‌های مختلف اعتراض به مصوبه اخیر مجلس برای مقابله با تصمیمات ضد کارگری نمایندگان اعلام آمادگی کردند.

او با اشاره به شرکت کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در این گردهمایی افزود: تمام ۳۵۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی به همراه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران مصوبه مجلس نهم را بر خلاف بند ۹ اصل ۳ و اصل ۲۹ قانون اساسی دانستند.

او تاکید کرد: در این گردهمایی از شورای نگهبان خواسته شد با مصوبه مجلس نهم دوباره مخالفت کند چراکه این مصوبه با قانون اساسی مغایر است و به تبعیض میان کارگران ساختمانی دامن می‌زند.

شوکت تصریح کرد: کارگران ساختمانی اکنون فهمیده‌اند با قانونی شدن مصوبه مجلس چه بلایی به سرشان می‌آید بنابراین اعتماد خود را به نمایندگان از دست داده‌اند. نمایندگانی که به این مصوبه رای مثبت دادند شایستگی نمایندگی قشر زحمتکش و پر شمار کارگران ساختمانی را ندارند.

گفتنی است بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی بر «رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‏‌های مادی و معنوی» تاکید می‌کند و اصل ۲۹ همین قانون صراحت دارد برخورداری از تأمین اجتماعی حقی است همگانی و دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت مالی را برای یک یک افراد کشور تأمین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز