خبرگزاری کار ایران

به همت جامعه اسلامی اصناف و بازار؛

مراسم یادبود آیت‌الله مهدوی‌کنی در بازار تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۸۶

آیت‌الله مهدوی‌کنی در کنار امام خمینی(ره) در مبارزه با طاغوت به مانند یک مجاهد فی سبیل‌الله ایستادگی کرد تا جایی که به زندان رفت و عنوان مهاجر الی‌الله را به خود اختصاص داد و همین انسان‌ها هستند که مسیر جامعه را روشن و معلوم می‌کنند؛ نه کسانی که به میز و عنوان و تجارت‌خانه‌های خود تکیه کرده‌اند.

مراسم بزرگداشت در گذشت آیت‌الله مهدوی کنی توسط جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار و اتاق اصناف تهران در مسجد سید عزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که به عنوان سخنران در این مراسم حضور داشت در خصوص ویژگی شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: ارتحال حضرت آیت‌الله مهدوی کنی فقدان بزرگی برای کشور و ملت ایران محسوب می‌شود. ایشان از شخصیت‌هایی بود که حیات سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و علمی او با یک حیات بلند و عالی مرتبه از عقل و فهم و شعور علمی و سیاسی پیوند خورده است. چراکه حیات عقلانی او راه را برای رسیدن به ایمان هموار کرد و انتخاب مدرسه امام صادق(ع) برای تحصیل از همین شعور و ادراک عمیق نشات می‌گیرد. ایشان از نوجوانی در همین مدرسه حضور داشت و عمر خود را در راه معارف دین صرف نمود و در کنار آراستگی به علم، گوهر وجود خویش را با عمل صالح آراسته کرد. این شخصیت الهی و معنوی و علمی عمر خود را برای فهم دین و آراسته شدن به دین سپری کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی‌کنی در کنار امام خمینی(ره) در مبارزه با طاغوت به مانند یک مجاهد فی سبیل‌الله ایستادگی کرد تا جایی که به زندان رفت و عنوان مهاجر الی‌الله را به خود اختصاص داد و همین انسان‌ها هستند که مسیر جامعه را روشن و معلوم می‌کنند؛ نه کسانی که به میز و عنوان و تجارت‌خانه‌های خود تکیه کرده‌اند.

ابوترابی‌فرد با اشاره صفات علمی و الهی آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: ممکن است خیلی‌ها تلاشهای‌شان بسیار بالا باشد، اما انگیزه نداشته باشند و معلوم است که به خدا نمی‌رسند چون تکیه بر مسند و میز خود زده‌اند. اما آیت‌الله مهدوی‌کنی راه را با علم و ایمان برمی‌گزیند و در این راه مجاهد داشت؛ چراکه وی در فراز و نشیب‌های سیاسی راه را به خوبی تشخیص داد و به آن عمل کرده و جهاد او بعد از پیروزی انقلاب سخت‌تر و دشوارتر از جهاد او قبل از انقلاب است و در یک دهه اخیر نیز اوج جهاد ایشان را می‌توان به وضوح دید.

نائب رئیس مجلس با اشاره به ولایت‌مداری آیت‌الله مهدوی‌کنی بیان داشت: هر کسی که فهم سیاسی دارد؛ چه از چپ و چه از راست باور دارد که بهترین شخص برای رهبری کشور شخص مقام معظم رهبری است.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلیمن سعید مهدوی کنی پسر آیت الله مهدوی کنی، ‌آیت الله گرکانی تولیت مسجد سید عزیزالله بازار تهران، میرلوحی و انصاریان و حبیبی دبیرکل حزب موتلفه به همراه کسبه بازار بزرگ تهران شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز