خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان؛

ارتقای سلامت روان، موجب تحکیم خانواده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۹۳

اکثر کسانی که برای طلاق به دادگاه‌ها مراجعه می کنند به خاطراین است که یکی از طرفین دچار افسردگی است، درصورتی که اینگونه افراد با یک دوره مشاوره می توانند مشکلات خود را به خوبی برطرف کنند.

کار‌شناس ارشد روان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اکثر کسانی که برای طلاق به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند به خاطراین است که یکی از طرفین دچار افسردگی است، درصورتی که اینگونه افراد با یک دوره مشاوره می‌توانند مشکلات خود را به خوبی برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، خانم " میرزایی " کار‌شناس ارشد روان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در کارگاه آموزش سلامت روان که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با حضور مبلغان دینی خانم این شهرستان در محل این اداره برگزارشده بود، نقش زنان را در سلامت خانواده مهم ارزیابی کرد و گفت: چون زنان بیشتر اوقات فراغت خود را دراختیار خانواده خود قرار می‌دهند، نقش مهمی در آموزش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس تحلیل‌های انجام شده ۳۵ درصد خانم‌های کاشانی دچارآسیب‌های روانی هستنندع گفت: از هر ۱۰ خانم ۴ نفر دچار آسیب‌های روانی هستند.

میرزایی با اشاره به اینکه سلامت روان در خانواده‌ها روی فرزندان و همسر اثر می‌گذارد، گفت: اختللات روانی یکی از زوجین دلیل بروز طلاق درجامعه است.

آمار طلاق، نسبت به ده سال گذشته در استان اصفهان دو برابر شده است

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار طلاق نسبت به ده سال گذشته در استان اصفهان دوبرابر شده است، گفت: اختلالات روانی یکی از زوجین دلیل اصلی بروز طلاق درجامعه است.

وی تنها یک درصد از اختلالات روانی را ناشی از ریشه ژنتیکی دانست و گفت: ۹۹ درصد اختلالات روانی در اثر مشکلات زندگی بوجود می‌آید.

وی وجود باورهای غلط جامانده از قدیم الایام را موجب بروز بیماری‌های روانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای که تصور می‌کنند خوب شدن بیماری روانی با مراجعه به فالگیر و غیره می‌سر می‌شود یک باور غلط است.

۸۰درصد بیماریهای روانی قابل درمان است

وی ۸۰ درصد بیماری‌های روانی را قابل درمان دانست و گفت: ۲۰ درصد مابقی بیماران روانی نیز با درمان و دارو می‌توانند بهتر زندگی کنند.

اکثر کسانی که درخواست طلاق می‌دهند یکی از طرفین دچار افسردگی است.

وی عدم توجه خانم‌ها به همسرانشان را موجب تبدیل شدن یه یک خانواده افسرده دانست و گفت: اکثر کسانی که برای طلاق به دادگاه‌ها مراجعه می‌کنند، یکی از طرفین دچار افسردگی است، درصورتی که اینگونه با یک دوره مشاوره می‌توانند مشکلا ت خود را به خوبی برطرف کنند.

این کار‌شناس روانشاس خود کشی را بزرگ‌ترین گناه دانست و گفت: افرادی که دائم روی مسائلی جزئی ریز می‌شوند و سوال کندمی توانند با مراجعه به روان‌شناس درمان شوند.

وی وسواس را ریشه اضطراب دانست و گفت: انسان‌هایی که نگران هستند، همیشه مضطرب به نظر می‌رسند.

کار‌شناس ارشد روان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ارتقای سلامت روان را موجب تحکیم خانواده دانست و خطاب به مبلغان دینی خانم گفت: برای تحکیم خانواده در جلسات و محافل به خانم‌ها توصیه کنید با مطالعه حدیثکساء در راستای تحکیم تلاش کنند.

وی از حدیثکساء به عنوان سرمشق گرفتن در نوع بیان با اطرافیان دانست و گفت: متاسفانه هنوز بعضی از خانواده‌ها طرز صحبت کردن با اطرافیان، فرزندان و همسران خود را نمی‌دانند، درحالی که یک خانم در منزل می‌تواند طوری با اطرافیان، فرزند و همسر خود صحبت کند که آن‌ها را پای بند به خانواده و برطرف کردن نیازهای اولیه‌شان کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز