خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی:

منابع بانکی را برای سرمایه گذاری درست هدایت می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۰۳۵

استاندار خراسان شمالی در جلسه کمسیون هماهنگی بانکهای استان گفت: سیاست دولت هدایت منابع بانکی در مسیر درست سرمایه‌گذاری است.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای رفع مشکلات حوزه سرمایه گذاری در استان چاره ای جز اختصاص منابع ملی به بانکهای استان نیست.

به گزارش ایلنا سید علی اکبر پرویزی بر حمایت مدیران بانکی از سرمایه گذاران واقعی و تسریع در جذب تسهیلات برای آنها تاکید کرد و گفت: بانکها از پرداخت تسهیلات به طرح هایی که با انجام کار کارشناسی و ارائه مستندات لازم به تصویت مدیریت استان و دستگاههای اجرایی نرسد؛ جلوگیری کنند.

وی افزود: چندین طرح قابل توجیه در استان از قبیل آلومینیا جاجرم، لوله گسترو فولاد اسفراین، پتروشیمی و…وجود دارد که سرمایه گذاری های کلانی در این حوزه انجام شده و بانکهای استان می توانند با اختصاص اعتبارات سرمایه در گردش به این واحدها، از محل منابع عظیم این واحدها منابع داخلی خود را تقویت کنند.

نماینده عالی دولت در استان اعتبارات صندوق توسعه ملی را فرصتی مناسب برای تجهیز منابع مالی بانکهای استان عنوان نمود و اظهار داشت: در استانهای محروم صندوق توسعه ملی خود مستقیما طرح هایی را بصورت تکلیفی مشخص می کند که این امر علاوه بر کمک مناسب به منابع بانکی استان، باعثتقویت حوزه های سرمایه گذاری در استان می‌شود.

مهندس پرویزی عملکرد بانکهای خصوصی استان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی را ضعیف دانست و گفت: از آنجائیکه منابع این صندوق ارزان قیمت و با کارمزد پایینی است، جذب این اعتبارات می تواند باعثافزایش منابع داخلی بانکهای خصوصی استان شود.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی ۶ درصد است، افزود: نرخ سود تسهیلات ریالی این صندوق در بخش صنعت ۱۵ درصد و در بخش کشاورزی ۱۱ درصد و بازپرداخت تسهیلات نیز حداکثر ۱۰ ساله است.

مهندس پرویزی همچنین از بانکهای استان خواست تا هرکدام حداقل یک طرح بزرگ با گردش مالی بالا را جهت تصویب به صندوق توسعه ملی ارائه دهند.

وی با اشاره به لایحه خروج از رکود تورمی دولت گفت: در صورت تصویب نهایی این لایحه در مجلس شورای اسلامی بدهی دولت به بانکها و موسسات عمومی پرداخت تا این منابع بتوانند در مسیر سرمایه گذاری در امر تولید و ایجاد اشتغال قرار گیرد.

در این جلسه معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری گفت: مدیران بانکی به نحوی منابع مالی خود را مدیریت نمایند که ضمن رعایت چارچوبهای قانونی لازم، سرمایه گذاران کمترین مشکل را در دریافت تسهیلات داشته باشند.

مجید پورعیسی افزود: بانکهای استان اعتبارات خود را در راستای اثر بخشی به پروژه هایی اختصاص دهند که قابلیت بهره برداری را داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه مدیران عامل بانکهای استان گزارشی از طرح طرح های ارائه شده خود به صندوق توسعه ملی را ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز