خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد قرقیزستان از پیشرفت های ایران در بخش اقتصادی ستایش کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۳۶

پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی به رغم فشارها و محدودیت های غرب قابل ستایش است.

«تمیر ساریف» وزیر اقتصاد قرقیزستان گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی به رغم فشارها و محدودیت های غرب قابل ستایش است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اطلاعیه روز شنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک، وی در دیدار «محسن صالحی نیا» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بر توسعه همکاری دو کشور به ویژه در بخش اقتصادی تاکید کرد و خواستار استفاده از تجربیات ایران در این زمینه شد.

ساریف از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی ایرانی دعوت کرد تا در بازار قرقیزستان حضور فعال تری داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار با تشریح ظرفیت ها و امکانات جمهوری اسلامی ایران در بخش های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی و مهندسی، بر افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.

صالحی نیا با اشاره به روند الحاق قرقیزستان به اتحادیه گمرکی روسیه، قزاقستان و بلاروس اطلاع از قوانین و مقررات فعالیت تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در این کشور را حائز اهمیت دانست.

در این ملاقات طرفین بر برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین نمایشگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در محل کاخ ورزش شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان با حضور مقامات اقتصادی دو کشور افتتاح شد.

این نمایشگاه در فضایی افزون بر هزار متر مربع و با حضور بیش از ۴۰ شرکت ایرانی و بیش از ۶۰ نفر از فعالین اقتصادی و بخش خصوصی ایران تا روز یکشنبه دایر است.

«محسن صالحی نیا» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این مراسم با اشاره به ظرفیتهای موجود در روابط دو کشور، برگزاری نمایشگاه و ارتباط بخش های خصوصی را در راستای توسعه مناسبات فیمابین حائز اهمیت دانست.

«سلطان اف» معاون اول وزیر حمل و نقل قرقیزستان نیز در این مراسم با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور، حضور بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی در قرقیزستان را مغتنم شمرد و خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های همکاری فی ما بین به ویژه در بخش اقتصادی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز