خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان:

مجوزهای لازم قبل از عملیات حفاری در سطح شهر اخذ شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۳۵

شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان قبل از هرگونه حفاری مجوزهای لازم عملیات را از راهنمایی و رانندگی اخذ کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان با اشاره به تعامل خوب شرکت‌های خدمات رسان و ادارات با شورا و شهرداری گفت: عدم توجه لازم به دستورالعمل راهنمایی و رانندگی از سوی ادارات خدمات‌رسان موجب بروز مشکل می‌شود و در این راستا همکاری شهرداری با سایر شرکت‌های خدمات‌رسان به ویژه در حفاری معابر باید مورد توجه باشد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ کامران گردان تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور و پیشگیری از وقوع تصادفات و صدمات ناشی از حفاری‌ها باید جدول زمانبندی و نقاط مورد نظر برای حفاری‌ها را به شورا و شهرداری ارائه دهند.

او افزود: لازم است برای تسریع در کار حفاری و ترمیمی به موقع راهنمایی و رانندگی به محض درخواست بلافاصله مجوز مورد نیاز را صادر کند.

به گفته گردان ایمن‌سازی هنگام عملیات اجرایی در سطح راه باید رعایت شود در غیر این صورت پیمانکار مقصر شناخته می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید به اهمیت به دستورالعمل تعیین حق‌السهم راه و وسیله نقلیه در تصادفات، اظهار کرد: تشخیص و تعیین صحیح علت وقوع تصادفات ضمن حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از اطاله دادرسی موجب نمایان شدن عوامل تصادفات نیز خواهد شد.

کامران گردان با اشاره به تبصره ۳ ماده ۱۴ و ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۸۹، اضافه کرد: در تبصره موجود تعیین روش جاری یکنواخت در تصادفاتی که ناشی از نقض مقررات راهنمایی رانندگی از طرف راننده نبوده و بلکه نقص راه یا وسیله نقلیه موجب بروز آن می‌شود، مشخص شده است.

گردان با بیان اینکه تعیین علت وقوع تصادفات منجر به افزایش ایمنی عبور و مرور و پیشگیری از وقوع تصادفات و صدمات ناشی از آن می‌شود، گفت: شناخت نواقص راه و وسیله نقلیه و لحاظ کردن آنها در علت تامه تصادفات توسط کارشناسان تصادفات، اعمال روش یکنواخت و قانونمند توسط کارشناسان در تعیین علت تصادفات و تحلیل و پیگیری سهم راه و وسیله نقلیه در وقوع حوادثمورد توجه قوانین راهنمایی و رانندگی است.

او با اشاره به مستندات قانونی آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در خصوص وظایف شورای شهر و دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات رسان یادآور شد: ایجاد سرعت کاهنده‌های غیر استاندارد، کمبود علایم هشداردهنده در نقاط پرحادثه، عدم اصلاح نقاط حادثه خیز اختلاف در شانه راه، عدم ایمن سازی به هنگام عملیات اجرایی در سطح راه، حفاظ غیر استاندارد، نبود یا نقص روشنایی معابرو…از جمله عواملی است که ایجاد مشکل تردد شهروندان و خودروها بوده که باید مورد توجه مسولین ذیربط قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به روش سنتی عملیات حفاری‌ها به صورت سنتی اظهار کرد: با توجه به اینکه کنده کاری‌ها پس از اتمام آسفالت انجام می‌شود ضروری است طرح نوینی ارائه شود تا حفاری‌ها همزمان با آسفالت صورت پذیرد.

گردان سهل انگاری در ترمیم کنده کاری‌ها را عامل ایجاد مشکلات ترافیکی دانست و گفت: کارشناسان راهنمایی و رانندگی موظفند طبق آئین نامه قصور شرکت‌هایی که ترمیم حفاری‌ها را انجام داده‌اند را در گزارشات خود لحاظ کنند.

رضا میرزایی عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به ضرورت تشکیل مدیریت شهری گفت: مدیریت یکپارچه شهری در جوامع اروپایی با اهمیت به مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و ایران نیز به سوی مدیریت واحد شهری حرکت می‌کند به گونه‌ای که ماده ۱۰۰ تا ۱۰۵ قانون اساسی به این موضوع توجه خاصی داشته و در تمام موارد عمرانی، خدماتی، بهداشتی و… شورای شهر به عنوان متولی در شهر شناخته می‌شود.

میرزایی با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در مدیریت شهری اضافه کرد: باید در فضای صمیمی و تعاملی در تحقق خواسته‌های به حق شهروندان تلاش کرد.

وی با بیان اینکه از همه مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار می‌رود به شورای شهر به عنوان پارلمان محلی پاسخگو باشند، اظهار کرد: دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات رسان باید جدول زمانبندی برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت خود در زمینه حفاری و اجرای پروژه‌ها را به شورا و شهرداری ارائه دهند چرا که مدیریت شهری باید نسبت به جریانات داخل شهر مطلع باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان نیز اظهار کرد: قبلاً نسبت به ارائه مجوز حفاری در دبیرخانه اقدام می‌شده که در حال حاضر با کاهش حجم حفاری‌ها مقررات اجرای آن به شهرداری مناطق ارائه شده و دیگر مراجعه به دبیرخانه وجود ندارد.

موسی رسولی با بیان اینکه هدف شرکت‌های خدمات‌رسان خدمت به مردم است، گفت: دقت، مدیریت و نظارت در نحوه حفاری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای استفاده صحیح از سرمایه‌ها باید نسبت به دستورالعمل تعیین شده در نحوه حفاری‌ها توجه داشت.

رسولی خواستار نصب علائم هشداردهنده در عملیات حفاری شد و گفت: باید اصول و مدیریت شهری به نحو احسن انجام شود تا در ارائه خدمات مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نشود.

عباس صوفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان هم با انتقاد از عدم نظارت بر ترمیم حفاری‌ها پس از کنده کاری بر بازنگری مجدد قوانین حفاری تاکید کرد.

گفتنی است، در این جلسه نمایندگان شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات و رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان و مسولان شهرداری که در این جلسه حضور داشتند پس از بحثو بررسی و اظهار نظرات، برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها با یکدیگر برای حفاری‌های اصولی و بی خطر در هنگام و بعد از کنده کاری‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز