خبرگزاری کار ایران

مجتبی رحماندوست در گفت‌و‌گو با ایلنا:

خشونت‌های طرح صیانت از عفاف و حجاب باید رفع شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۸۴

ما به صیانت از عفاف و حجاب نیازمندیم. با این حال ضروری است که تمام بند‌ها و مواد طرح در صحن مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود تا نمایندگان درباره آن نظرات خود را ایراد کنند. حتی بعید نیست که خود بنده به عنوان حامی طرح با همه محتویات طرح موافق نباشم.

یک حامی طرح صیانت از عفاف و حجاب ضمن تاکید بر لزوم تصویب کلیات طرح، تاکید کرد: برخی خشونت‌ها و سخت‌گیری‌ها در این طرح وجود دارد که مربوط به بخشی از بندهاست و باید در صحن علنی مجلس برطرف شود.

مجتبی رحماندوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره طرح صیانت از عفاف و حجاب که به تازگی در مجلس اعلام وصول شده است و نظر نمایندگان نسبت به آن، گفت: فکر می‌کنم که مجلس به کلیات این طرح رای مثبت بدهد چون انتقاد خیلی صریح و روشنی نبست به آن وجود ندارد.

این نماینده تهران ادامه داد: معمولا مجلس در چنین شرایطی موافقت می‌کند و کلیات را به تصویب می‌رساند. البته این رای به معنای تصویب و تایید جز به جز و ماده به مادهٔ طرح نیست. ولی در عین حال رد کلیات طرح چنین معنایی را می‌رساند که از نظر مجلس، ما به چنین قانونی در کشور نیاز نداریم.

وی افزود: مسلما نظر نمایندگان این چنین نیست و ما به صیانت از عفاف و حجاب نیازمندیم. با این حال ضروری است که تمام بند‌ها و مواد طرح در صحن مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود تا نمایندگان درباره آن نظرات خود را ایراد کنند. ممکن است یک نماینده با یکی از مواد یا بندهای طرح مخالف باشد. حتی بعید نیست که خود بنده به عنوان حامی طرح با همه محتویات طرح موافق نباشم.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که برخی مواد طرح صیانت از عفاف و حجاب نوعی سختگیری و خشونت را در خود گنجانده است و نمایندگان برای حل آن چه خواهند کرد؟ افزود: اینکه می‌گویید این طرح خشونت‌ها و سختگیری‌هایی را در خود گنجانده مربوط به بخشی از بند‌ها می‌شود که باید رفع شود.

به گفته ی او، البته نباید این دو بحثرا با هم اشتباه بگیریم یعنی رفع برخی از بندهای طرح به معنای مخالفت با کل طرح نیست. ما در کشور به صیانت از عفاف و حجاب نیاز داریم ولی در همین قانون باید توجه لازم را به ظرفیت‌ها داشت. پس لازم است در تصویب آن مجلس گام به گام پیش برود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به این سوال که چه در طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و چه در طرح صیانت از عفاف و حجاب این نگرانی وجود دارد که زمینه سوء استفاده برخی جریان‌ها فراهم شود لذا مجلس چه تضمینی برای جلوگیری از این سوء استفاده‌ها دارد، تصریح کرد: من به مردم اعلام می‌کنم که نگران هیچ مساله‌ای نباشند. این نگرانی مربوط به وجود برخی بندهاست که مطمئن باشید چنین بندهایی در مجلس رای نخواهد آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز