خبرگزاری کار ایران

آصفی در گفت‌وگو با ایلنا:

جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفت‌وگو است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۸۱۶

تروریسم مسئله‌ای ثابت و یکجا نیست و از سیالیت سریعی برخوردار است و می‌تواند به شکل سریعی از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر انتقال یابد و به سایر مناطق تسری یابد که این مساله نیازمند همراهی جهانی است و نباید کشوری خود را مصون از آن بداند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات با بیان اینکه جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفت‌وگو است، تاکید کرد: عدم برخورد با خشونت و افراطی‌گری و عدم رسیدن به توافق نظری در این باره خطرناک است چرا که خشونت و افراطی‌گری به خطری بزرگ برای بشریت و تمدن تبدیل شده است.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به همایش جهان علیه افراطی‌گری و خشونت که در ماه آتی در تهران برگزار می‌شود، گفت: افراطی‌گری معلول تبعیض، بی‌عدالتی و سیاست‌های توسعه‌طلبانه برای دستیابی به منفعت‌های بیشتر و محروم کردن حقوق ملت‌هاست که این سیاست‌ها در دهه‌های اخیر از سوی غرب و آمریکا صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری استفاده ابرازی غرب از مبارزه با تروریسم اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های غلط آمریکا و غرب و استفاده و برخورد دوگانه با مسئله تروریسم در منطقه شاهدیم که نطفه‌های گروه‌های تندرو و افراطی در خاورمیانه و سایر مناطق دنیا شکل گرفته‌ است.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با اشاره به جنایت‌ها و عملکرد ضد حقوق بشری رژیم صیهونیستی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نمونه‌ای از یک تروریسم دولتی سازمان‌یافته است که هر روز جنایت‌ها و فجایعش بیش از روز گذشته می‌شود و به روی کودکان، زنان و غیرنظامیان آتش می‌گشاید اما غرب و بالاخص آمریکا در این باره اعتقادی ندارد و روز به روز هم به حمایتش از این رژیم می‌افزاید.

آصفی ادامه داد: این شرایط موجب شده تا جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند گفت‌وگو و مفاهمه در مسائل مختلفی از جمله مسئله تروریسم، افراطی‌گری و خشونت و رسیدن به راهکارهای مبارزه و مقابله با آن باشد.

این دیپلمات ارشد سابق کشورمان با بیان اینکه رسیدن به اشتراک نظر در خصوص مسئله تروریسم به کاهش خشونت و افراطی‌گری کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: عدم برخورد با خشونت و افراطی‌گری و عدم رسیدن به توافق نظری در این باره خطرناک است چراکه خشونت و افراطی‌گری به خطری بزرگ برای بشریت و تمدن تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد و مبارزه با تروریسم نیازمند همگرایی و همراهی تمامی کشورها و جامعه بین‌الملل است، ابراز داشت: تروریسم مسئله‌ای ثابت و یکجا نیست و از سیالیت سریعی برخوردار است و می‌تواند به شکل سریعی از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر انتقال یابد و به سایر مناطق تسری یابد که این خاطر نیازمند همراهی جهانی است و نباید کشوری خود را مصون از آن بداند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات با بیان اینکه ابتکار ایران برای رسیدن به نقطه تفاهم و اشتراک نظر در خصوص مسئله مبارزه با افراطی‌گری و خشونت امری مبارک و ضروری است، عنوان کرد: ایران خود از قربانیان تروریسم است و بهای سنگینی برای مبارزه با تروریسم و حفاظت از خود از آن پرداخت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز