خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مزایای پرداختی به کارکنان شهرداری باید یکسان شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۲۹

حق ایاب و ذهاب در قسمتهای مختلف شهرداری از صفر تا ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان گزارش شده که این مسئله موجب ایجاد احساس تبعیض در میان کارکنان شده است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکسان‌سازی مزایای پرداختی به کارکنان شهرداری در الویت پیگیری‌های فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران است.

محسن سرخو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد فعالیت‌های فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: این فراکسیون با نگاهی به مسائل کارگری عمومی و واحدهای صنعتی این شهر و از سوی دیگر با نگاه به مسائل کارگری شهرداری تشکیل شده است

وی ادامه دادذ: اکنون در فراکسیون چند موضوع دردستور کار قرار گرفته و جلسات متعددی با معاونت منابع انسانی شهرداری در این زمینه برگزار شده است.

سرخو با اشاره به اینکه از جمله مباحثمورد پیگیری در فراکسیون کارگری بحثهمسان سازی مزایای پرداختی به کارکنان شهرداری در واحدهای مختلف است، افزود: این مزایا مانند حق ایاب و ذهاب و یا حق عائله‌مندی در بخش‌های مختلف شهرداری با مبالغ بسیار متفاوتی به کارکنان پرداخت می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران توضیح داد: برای نمونه حق ایاب وذهاب در شرکت واحد و یا در سازمان نوسازی تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارد این مبلغ در قسمتهای مختلف شهرداری از صفر تا ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان گزارش شده که این مسئله موجب ایجاد احساس تبعیض در میان کارکنان شده است.

سرخو افزود: علت این تفاوت‌ها مصوبه‌های متفاوت هیات‌های مدیره این شرکت‌ها است که هر کدام به صورت جداگانه مبلغی را تصویب کرده‌اند در حالی که همه جزئی از خانواده شهرداری تهران هستند ولازم است که این مبالغ در یک چارچوب قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد از معاونت منابع انسانی هر چه سریع‌تر گزارشاتی را در زمینه این همسان سازی دریافت کنیم.
مشکلات بازنشستگی آتش‌نشانان در حال پیگیری است

سرخو با اشاره به مشکلات کارکنان سازمان آتش‌نشانی گفت: بازنشستگان این سازمان با مشکلات متعددی روبرو هستند و متاسفانه بخش عمده‌ای از مزایای آن‌ها حذف شده که این امر سبب می‌شود کارکنان این سازمان بعد از سی سال کار کردن با حقوق ناچیزی بازنشسته شوند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد وپیگیری‌های لازم را نیزدر معاونت نیروی انسانی و سازمان بازنشستگان شهرداری انجام داده‌ایم که تاکنون پاسخی از جانب آنها داده نشده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه پیگیری مسئله سختی وزیانباربودن برخی مشاغل مانند کارکنان بهشت زهرا و کارکنان سازمان آتش نشانی در دستور کار است، افزود: البته باید در این زمینه مصوباتی داشته باشیم، که مراحل تدوین این مصوبات در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز