خبرگزاری کار ایران

توضیحات شمسایی در پی توقیف نمایش «شاخ نبات»؛

تذکرها را رعایت کردیم / مسئولان از مجوز خود حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۲۲

برخلاف نظر آقای دادویی، تجربه‌های گذشته گروه نشان می‌دهد از هفته دوم به بعد بر تعداد تماشاگران اضافه شده و اگر کار به دستور قوه قضائیه موقف نمی‌شد، امکان جذب مخاطب بیشتر وجود داشت.

نویسنده و کارگردان نمایش «شاخ نبات» ضمن رد نظر رئیس اداره ارزشیابی و نظارت درباره عدم رعایت تذکرهای مطرح شد توسط گروه معتقد است مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی باید از مجوز خود در برابر فشار نهادهای دیگر حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی شمسایی با بیان اینکه وقتی تعداد تذکرها زیاد باشد اصلاح موارد به زمان نیاز دارد درباره اظهارات روز گذشته رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، گفت: تذکر مسئولان اداره کل هنرهای از روز اول وجود داشت و من هم به دوستان اعلام کردم نمی‌توانم اصلاحاتی را که به روند دراماتیک نمایش لطمه می‌زند به سرعت انجام دهم و این کار به زمان نیاز دارد.

وی به صورت جلسه موجود در این رابطه اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی هم مایل به ادامه اجرای نمایش «شاخ نبات» نبودند، چون بعضی تذکرهای قوه قضائیه را در نظر گرفتیم و در حال برطرف کردن باقی موارد بودیم که حکم توقف اجرا آمد.

کارگردان نمایش «شیخ صنعان» درباره واکنش اداره کل هنرهای نمایشی در ارتباط با توقف اجرای نمایش خود اظهار داشت: نمی‌شود شما به نمایشی مجوز بدهید اما نهادهای دیگر درباره ادامه کار تصمیم بگیرند و اعمال نفوذ کنند. اداره نظارت و ارزشیابی باید از مجوز خود دفاع و از گروهی که این کار پر هزینه را بصورت خصوصی روی صحنه آوردند حمایت کنند.

شمسایی به قرارداد اجراهای نمایش «شاخ نبات» نیز اشاره کرد و گفت: طبق قرارداد ۴۵ اجرا داشتیم که نمایش ۱۹ شب روی صحنه رفت و سپس متوقف شد. بنابراین ما باید ۲۵ اجرای دیگر روی صحنه برویم و من فردا برای ارائه توضیحات به قوه قضائیه می‌روم و امیدوارم مسئله برطرف شود.

این هنرمند در پاسخ به اظهارات رئیس اداره ارزشیابی و نظارت که عنوان کرده است «شاخ نبات» موفق نشد کف فروش تالار وحدت را محقق کند، بیان کرد: تجربه گذشته کارگردانی من نشان می‌دهد به دلیل اینکه علاقه ندارم برای جذب تماشاگر از چهره‌های شناخته شده استفاده کنم، تبلیغ شفاهی مخطبان مدتی زمان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در نمایش‌های «شیخ صنعان»، «کنیزک من» و «سلامان و ابسال» هم حضور تماشاگران اینطور بود که دو هفته ابتدایی با تعداد کمی مخاطب گذشت و از هفته دوم به بعد نمایش تماشاگر خود را پیدا کرد و من اطمینان دارم اگر روند اجراها ادامه داشت تبلیغات شفاهی مخاطبان اثر خود را می‌گذاشت.

شمسایی در انتها با تاثیر حذف و اضافه‌های مداوم بر نمایش خود گفت: تذکرهای مختلف و پر تعداد موجب شد سرمایه‌گذار نمایش روز پنجم اجرا خود را کنار بکشد و هیچ تعهدی برای تهیه‌کنندگی نداشته باشد. بنابراین ما امکان هیچ تبلیغی نداشتیم و مسئولان هم نشان دادند از اجرای یک گروه‌ پر تعداد جوان حمایت نمی‌کنند. به نظرم اداره کل هنرهای نمایشی در این ارتباط کوتاهی کرده و آقایان هیچگاه متوجه نشدند چه متن با ارزشی از ادبیات کهن کشور روی صحنه رفته است.

نمایش «شاخ نبات» براساس منظومه «موش و گربه» اثر عبید زاکانی، از ۴ مهرماه در تالار وحدت روی صحنه رفت و روز گذشته پنجشنبه - اول آبان ماه – پس از ۱۹ اجرا به دستور قوه قضائیه متوقف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز