خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

اعمال جریمه‌های سنگین برای تخلفات پزشکان

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۷۵

«وزارت بهداشت همیشه دفاع همه جانبه ای از جامعه پزشکی داشته است. / یک سری از پزشکان به عنوان مثال برای جراحی ساده قلب بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان یا برای یک جراحی ساده تومور چک ۱۰۰ میلیونی دریافت کرده اند.»

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و روسای بیمارستان ها تاکید کرد که از همین امروز برای پزشکان کارشکن که دریافتی های کاملا نامعقولی از بیماران می گیرند، تشکیل پرونده دهند.

دکتر سید حسن هاشمی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: کتاب جدید تعرفه ها که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بدنه وزارت بهداشت هزینه تحمیل کرده است، اجرا می شود و از آنجا که بر اساس این کتاب تعرفه های خدمات پزشکی مشخص است، قاطعانه با پزشکان کارشکن برخورد خواهد شد.

دکتر هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت همیشه دفاع همه جانبه ای از جامعه پزشکی داشته است، افزود: با اجرای کتاب جدید تعرفه ها دیگر جای هیچ دفاعی برای پزشکان در صورت کارشکنی باقی نخواهد ماند.

وی گفت: یک سری از پزشکان به عنوان مثال برای جراحی ساده قلب بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان یا برای یک جراحی ساده تومور چک ۱۰۰ میلیونی دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: برای این قبیل پزشکان جای هیچ نصیحتی وجود ندارد و قاطعانه با آنها برخورد خواهد شد.

وزیر بهداشت لغو مجوز فعالیت پزشکی، لغو عضویت پزشکان خطاکار در هیات علمی دانشگاه و محرومیت آنها از حضور در سمینارها و مدیر گروهی گروه های پزشکی را از جمله موارد برخورد با آنها عنوان کرد.

وی خطاب به روسای علوم پزشکی های کشور و بیمارستان ها تاکید کرد: با قاطعیت در همین جلسه از شماها می خواهم که از همین امروز به طور جدی نسبت به این پزشکان برخورد کنید و با تشکیل پرونده هیچ گذشتی در این زمینه نداشته باشید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیمار قطع نخاعی اشاره کرد که در جراحی در بیمارستان خصوصی با دریافت هزینه های هنگفت و غیرمنصفانه از آن بیمار، وی و خانواده اش را به فقر مطلق رساند.

وی تاکید کرد: این روند که برخی پزشکان بدون ملاحظه شرایط خانوادگی بیمار، بیماران را به فقر مطلق می رسانند دیگر باید جمع شود و وزارت بهداشت هیچ گونه انعطافی در این خصوص نخواهد داشت.

وزیر بهداشت گفت: کار وزارت بهداشت با اجرایی شدن کتاب جدید تعرفه ها از سال آینده سخت تر خواهد شد اما تمام بیماران با این تفاسیر با اجرایی شدن این کتاب به حق واقعی خود می رسند.

وی ادامه داد: در این کتاب نسبت به سیستم های تعرفه گذاری و شفاف سازی کامل و دقیقی انجام شده و هزینه های تمام شده نیز قید شده است.

وی همچنین به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و روسای بیمارستان ها تاکید کرد: مشارکت و همکاری بیشتری با هم داشته باشند تا طرح تحول نظام سلامت به نتیجه مطلوب برسد.

اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که از دیروز(پنجشنبه، یکم آبان ماه) در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده بود، امروز(جمعه، دوم آبان ماه) به کار خود پایان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز