خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه کارگران زن خانه کارگر:

حضور زنان در فعالیت‌های صنفی پر رنگ‌تر شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۲۴

«در کشورهای توسعه یافته صرفنظر از آنکه مفاهیم اخلاقی خالی از ارزش شدند باید قبول کرد که زنان نقش موثری در رشد و توسعه این کشور‌ها داشته‌اند.»

رییس اتحادیه کارگران زن خانه کارگر در نشست سراسری دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور خواستار فراهم شدن حضور زنان در فعالیت صنفی کارگری شد.

«سهیلا جلودارزاده» با بیان اینکه زنان نقش موثری در تولیدات مهم کنونی کشور دارند گفت: اتحادیه زنان کارگر قرار است که امکان حضور زنان در امور صنفی بیش از پیش تقویت کند.

وی با بیان اینکه نهاد صنفی کارگران را نباید به معنی فساد و ابتذال اخلاقی تلقی کرد افزود: در کشورهای توسعه یافته صرفنظر از آنکه مفاهیم اخلاقی خالی از ارزش شدند باید قبول کرد که زنان نقش موثری در رشد و توسعه این کشور‌ها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اتحادیه زنان کارگر سال‌ها که در صدد پررنگ کردن نقش زنان فعال در بازار کار است افزود: شرکای اجتماعی بویژه تشکل‌های صنفی کارگری موجود باید به گسترش فعالیت‌های صنفی زنان کارگر ایران کمک کند.

وی افزود: اگر کارفرما نباشد کارخانه‌ای وجود نخواهد داشت و در نتیجه وقتی کارخانه‌ای نباشد برای کارگران نیز کاری وجود ندارد بنابراین فعالیت صنفی کارگری زمانی معنا می‌یابد کارگران و شرکای اجتماعی در تعامل با یکدیگر فعالیت بکنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ تا۷۰ درصد ظرفیت‌های کارخانه‌های کشور غیر فعال هستند افزود: از سالهای گذشته به واسطه اقدامات غلطی که در حوزه مدیریت کشوری اتفاق افتاد نیاز به تامین یافتن شغل برای تامین معاش و تامین خواسته‌های درمانی و خواسته‌های اساسی چون برخورداری حق درمان بیش از هر زمانی دشوار شد.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته به منتقدان این وضعیت اجازه اعلام اظهار نظر نمی‌دادند افزود: اکنون که شرایط تغییر کرده است بهتر است به جای اظهار نظر کردن فعالان برای رونق بازار کار بکوشیم.

وی از وضعیت نامعلوم کارخانه صنایع پوشش ایران به عنوان شاهدی برای وضعیت نامطلوب واحدهای صنعتی افزود: طبق اطلاعات موجود این کارخانه با داشتن ۴ هزار کارگر آماده به کار حتی با وجود مهیا بودن ماشین آلات نزدیک به ده سال است که در وضعیت نامعلوم به سر می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز