خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۴ رشته دستیاری تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۶۱۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رشته‌های دستیاری تخصصی اطفال، هوشبری و اورژانس در لرستان راه‌اندازی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رشته‌های دستیاری تخصصی اطفال، هوشبری و اورژانس در لرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، کوروش ساکی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بازدید اعضا هیات‌های بورد تخصصی وزارت بهداشت از بیمارستان‌های آموزشی خرم آباد، وضع موجود بیمارستان‌های شهدای عشایر، شهید رحیمی، شهید مدنی، خیریه عسلی بررسی و نسبت به راه‌اندازی این رشته تصمیم گیری شد.

وی اظهار کرد: توسعه در بخش آموزش نقش بسزایی در توسعه کلان دانشگاه دارد چرا که تربیت متخصصین بویژه در رشته‌هایی که کمبود آنها در استان ملموس است درارتقا درمان و درمجموع افزایش و ارتقا سلامت جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به بازدید اعضا هیات‌های بورد تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استان، رشته‌های دستیاری تخصصی در رشته‌های اطفال، هوشبری و طب اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی لرستان به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: دستیاران تخصصی و توسعه رشته‌های دستیاری تخصصی در این روند ضرورتی اجتناب ناپذیر در روند توسعه سلامت لرستان است تا این خطه محروم و کمتر برخوردار نیز که قطعه‌ای از پازل ارزشمند جغرافیای ایران اسلامی است همانند سایر استان‌ها به رشد و توسعه یافتگی دست پیدا کند.

ساکی از تلاش‌های مجدانه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مقامات ارشد این وزارتخانه که توجه خاصی به رشد و توسعه استان‌های محروم دارند و زحمات هیات‌های بورد تخصصی این وزارتخانه تقدیر کرد.

وی افزود: پیش از این زمینه تربیت دستیاری تخصصی که از سال ۹۰ در لرستان آغاز شده بود تنها در رشته بیماری‌های داخلی فراهم شده بود که با ایجاد سه رشته هوشبری، طب اورژانس و اطفال تعداد رشته‌های تخصصی در این دانشگاه به چهار رشته ارتقا خواهد یافت.

وی گفت: از این پس دانشگاه علوم پزشکی لرستان متخصصین اطفال، طب اورژانس و هوشبری را تربیت خواهد کرد و این نقطه عطف مهمی در تاریخ دانشگاه است که زمینه ارتقا دانشگاه به تیپ یک را مهیا خواهد کرد.

به گفته وی، در این بازدید بازرسان هیات بورد تخصصی طب اورژانس، اطفال و هوشبری وزارت بهداشت با حضور در بیمارستان‌های شهدای عشایر، شهید رحیمی، شهید مدنی و خیریه عسلی امکانات و توسعه فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی این مراکز را بازدید کرده و از رشد و توسعه سلامت در حوزه درمان ابراز خرسندی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز