خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان زنجان:

سرمایه گذاری در هر نقطه ایران قابل دفاع است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۵۸

دولت و مردم باید یک تصویر واحد از مسیر آینده اقتصاد کشور داشته باشند و در همین کنار هم نشستن‌ها است که تصویر و مسیر آینده باید به اشتراک گذاشته شود.

رییس دفتر رییس‌ جمهوری روز چهارشنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان زنجان، " ترسیم مسیر و نقشه روشن و مشترک از افق آینده کشور " را از جمله اهداف این نشست ها درجریان سفرهای رییس جمهوری به استانهای کشور برشمرد و تصریح کرد: دولت و مردم باید یک تصویر واحد از مسیر آینده اقتصاد کشور داشته باشند و در همین کنار هم نشستن‌ها است که تصویر و مسیر آینده باید به اشتراک گذاشته شود.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان گفت: وقتی مسیر مشترک و واحد وجود داشته باشد، همه می‌دانند که باید کجا بروند، یکی از مشکلات گذشته در مسیر توسعه اقتصادی کشور، نداشتن مسیر و نقشه روشن و مشترک از آینده اقتصاد کشور بود.
رییس دفتر رییس‌ جمهوری ادامه داد: البته نقشه راه مشترک لوازمی دارد که اگر مهیا نباشد، کسی راغب به حرکت در آن نیست. از اصلی‌ترین لوازم این مسیر و نقشه مشترک، این است که فضای سیاسی - حقوقی مناسب برای این حرکت مشارکت‌جویانه ایجاد شود، تا سرمایه‌گذاران بدانند اگر حرکتی کنند، از آنها حمایت خواهد شد و مطمئن باشند اگر در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند، مورد حمایت قرار گرفته و با تصمیمات خلق‌الساعه بدون پشتوانه نمی‌مانند.
نهاوندیان با اشاره به اینکه دولت تدبیر وامید برای ایجاد فضای حقوقی، در اجرای کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار عزم قطعی دارد، اظهار داشت: از دیگر الزامات پیمودن نقشه راه مشترک، تأمین شرایط رقابت منصفانه بین‌المللی است که دولت در عرصه تعاملات بین‌المللی خود اقداماتی را در این راستا انجام داده است.
وی با بیان اینکه ظلمی بزرگتر از آن نیست که فعالان اقتصادی ایران در شرایط نابرابر مجبور به رقابت با دیگران باشند، تصریح کرد: این جزو وظایف دولت است که امکان حضور توانمند و رقابتی را برای فعالان اقتصادی کشور مهیا کند و این هم حق مسلم همه ما است.
رییس دفتر رییس‌ جمهوری، روشن و هماهنگ بودن سیاست‌های توسعه‌ای در سیاست‌های بلندمدت و کوتاه مدت را از دیگر الزامات پیمودن موفق نقشه راه مشترک اقتصادی کشور ذکر کرد و گفت: خوشبختانه دولت در این راستا در تمام عرصه‌هایی که ورود کرده چه در تدوین سیاست‌های خروج از رکود یا بودجه و چه اقدام برای تهیه سیاست‌های برنامه ششم توسعه، اعتمادسازی را وجه همت خود قرار داده و اجازه نداده مصالح، صرف مصارف آنی شود.
نهاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز فضای کشور در شرایطی قرار گرفته که همه مردم احساس آرامش همراه امید به آینده دارند، گفت: این امید نه به یک جای دیگر و یا کاری معجزه‌آسا توسط دولت بلکه امید به حرکت خود مردم است.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه روند توسعه‌ای کشور متکی بر تلاش خود مردم است، افزود: مأموریتی که در این عرصه بر عهده دولت گذاشته شده باز کردن فضا برای حضور مردم به عنوان ولی‌نعمتان کشور است و از همین‌رو بی‌مناسبت نیست که جلسه امروز نه در یک اداره دولتی بلکه در اتاق بازرگانی برگزار می‌شود و اینها تحولات مثبتی است.
وی با اشاره به حضور رییس اتاق اصناف تهران در این جلسه که فعالان اقتصادی زنجانی تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: امروز همه نهادهای اقتصادی و مدنی احساس تکلیف می‌کنند که باید بخشی از بار توسعه کشور را به دوش بگیرند.
نهاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود نیز بر وحدت استراتژی توسعه در سیاست‌های کلان کشوری و استانی و شفافیت این سیاست‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: در جلسات هماهنگی سفر دولت به زنجان شاهد بودم که استاندار زنجان سیاست‌های راهبردی روشن و مدونی برای توسعه استان دارد و اظهارات رییس‌ جمهوری در جمع مردم استان، آینده توسعه استان را روشن کرده است.
وی اضافه کرد: زنجان پس از یک دوره جهش توسعه‌ای بر مبنای گسترش فعالیت‌های معدنی در آن که البته بخاطر برخی بی‌ملاحظه‌گی‌ها، نگرانی های زیست‌محیطی ایجاد کرده بود، حالا به سوی تبدیل شدن به قطب انرژی و الکترونیکی و آی‌تی پیش می‌رود که این به معنای ایجاد سطحی جدید از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است و از سوی دیگر تبدیل استان به یک مرکز آماد و بارانداز ملی، می‌تواند جهشی قابل توجه در بخش خدمات استان ایجاد کند.
رییس دفتر رییس‌ جمهوری تأکید کرد: تعیین شفاف این محورهای توسعه، خط راهنمای سرمایه‌گذاران در استان خواهد بود و با توجه به اینکه ایران کانون ثبات در منطقه ناامن ما است، سرمایه‌گذاری در هر نقطه از ایران از جمله زنجان کاملاً به لحاظ علمی و اقتصادی قابل دفاع است.
نهاوندیان گفت: توقع این است که آنچه را دولت در سطح کلان دنبال می‌کند با همان شفافیت هماهنگی و جدیت از سوی مقامات استانی در معرض دید و توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد و ما نیز در نهاد ریاست جمهوری موضوع مهم سرمایه گذاری در استان‌ها را پیگیری و برای پیشبرد آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز