خبرگزاری کار ایران

رییس‌ جمهور در کنفرانس خبری در استان زنجان:

استان زنجان شاهد تحول در پایان امسال و سال آینده خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۵۷

در موضوع هسته‌ای مسأله مهم این است که دولت و ملت منطقی را در پیش بگیرند تا عده‌ای که نمی‌خواهند این توافق و مذاکرات به نتیجه نهایی برسد، نتوانند به راحتی اهداف خود را پیش ببرند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در موضوع هسته‌ای هرگز به شرایط گذشته باز نخواهیم گشت، اظهار داشت: در موضوع هسته‌ای مسأله مهم این است که دولت و ملت منطقی را در پیش بگیرند تا عده‌ای که نمی‌خواهند این توافق و مذاکرات به نتیجه نهایی برسد، نتوانند به راحتی اهداف خود را پیش ببرند.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان زنجان در نشست خبری، در پاسخ به سوالی در خصوص نتایج احتمالی مذاکرات هسته‌ای و تمهیدات دولت برای مقابله با رکود در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات گفت: نگاه دولت برای خروج از رکود و ایجاد رونق در کشور اصلاً به نتیجه مذاکرات نیست و دولت خارج از مذاکرات دنبال برنامه‌ریزی برای خروج از رکود و ایجاد رونق در کشور بوده و امروز در شرایطی که هنوز در تحریم هستیم، با اقدامات انجام شده از رکود خارج شده و در مسیر رونق قرار گرفته‌‌ایم.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: پیش‌بینی و همه محاسبات ما این است که امسال رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود و در حالی که حدود ۹ فصل با رکود مواجه بودیم، کار بسیار مهم و پیچیده‌ای در عرصه اقتصادی انجام داده‌ایم.
روحانی اضافه کرد: البته منکر این موضوع نیستیم که برای توسعه اقتصادی نیازمند وجود روابط بهتر با دنیا هستیم، لذا امروز خارج از مسأله هسته‌ای با برخی از کشورهای بزرگ دنیا به دنبال طراحی‌های جدید در زمینه اقتصادی هستیم.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه دولت همه توان خود را برای اینکه مذاکرات به نتیجه برسد انجام داده و به این کار ادامه خواهد داد، اظهار داشت: برای توافق دائم قدم‌های خوبی برداشته شده است اما کمتر از انتظار ما است. البته رسیدن به توافق در یک مسأله بسیار مهم آن هم نه با یک کشور بلکه با ۶ کشور بزرگ کار ساده ای نیست اما تجربه اولیه ما نشان می‌دهد که می‌توانیم به توافق برسیم.
روحانی افزود: اگر چه زمان باقیمانده زیاد نیست، اما امکان توافق نهایی در این زمان حدود ۳۰ روزه وجود دارد زیرا در بسیاری از مسایل کلی این مسأله به نقطه نظرات مشترک رسیده‌ایم ولی برخی مسایل جزیی وجود دارد که البته آنها هم مهم هستند و در حال مذاکره در این رابطه هستیم.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه در موضوع هسته‌ای دیگر شرایط به گذشته برنخواهد گشت و دنیا هم آن را نمی‌خواهد، اظهار داشت: در مذاکراتی که با سران کشورهای مهم دنیا داشتم هیچ‌کس مخصوصاً اروپایی‌ها تمایلی ندارند که شرایط به گذشته بازگردد.
روحانی تصریح کرد: امروز منطق مقام معظم رهبری، دولت و ملت به گونه‌ای است که افکار عمومی دنیا را قانع خواهد کرد که ما دنبال مذاکره و رسیدن به توافق هستیم و با این شرایط، عده‌ای که می‌خواهند این توافق به نتیجه نرسد، به راحتی نمی‌توانند این کار را ادامه دهند.
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: در مهلت باقیمانده یا به نتیجه می‌رسیم و یا شاید راه‌حل‌های دیگری مد نظر قرار گیرد.
رییس جمهوری تصریح کرد: البته شرایط منطقه و جهان به زیاده‌خواهان اجازه نخواهد داد که مسیر دیگری را در پیش بگیرند.
روحانی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت محورهای جدیدی غیر از کشاورزی و معدن را برای تحرک و رونق استان زنجان مد نظر قرار دارد، اظهار داشت: امیدهای زیادی به اکتشاف معادن جدید در استان وجود دارد که آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد و در کنار آن گردشگری استان نیز ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت گیرد، ضمن اینکه در زمینه پتروشیمی و صنعت آی‌تی و الکترونیک نیز تلاش مضاعفی در استان صورت خواهد گرفت.
رییس جمهوری گفت: در زمینه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های آن باید اقدامات زیادی انجام شود و در این راستا بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.
روحانی در ابتدای این نشست خبری با قدردانی از استقبال گرم مردم استان زنجان از کاروان دولت تدبیر و امید به تصمیمات دولت برای ارتقاء سطح استان اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت استان ۷۱ پروژه در نظر گرفته شده که در طول امسال و سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد، البته علاوه بر این پروژه‌ها طرح‌های مهم دیگری را برای استان مد نظر قرار داده‌ایم که ممکن است زمان‌بر باشد که از آن جمله می‌توان به دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین و حل و فصل مشکلات پتروشیمی استان اشاره کرد.
رییس جمهوری همچنین به اقدامات دولت در زمینه کشاورزی و آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: در طول امسال و سال آینده ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.
روحانی تصریح کرد: دولت به تعهداتی که برای پیشرفت استان کرده عمل خواهد کرد تا استان در سال‌های آینده شاهد تحول باشد.
رییس جمهوری گفت: امروز جاذبه بسیار خوبی در کشور برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوجود آمده و امیدواریم در سیاست خارجی گام‌های بیشتری برداشته شود تا شرایط برای توسعه کشور هر چه بیشتر فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز