خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در جمع خبرنگاران استان زنجان؛

این پروژه‌ها ظرف سال جاری و سال آینده اجرایی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۴۹

شاهد برگزاری جلسه کار آفرینان با نتایج مطلوب برای سرمایه گذاری دراستان بودیم.

دکتر حسن روحانی امشب، چهارشنبهف ۳۰ مهر، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای این سفر با ۷۱ پروژه گفت: این پروژه‌ها ظرف سال جاری و سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌هایی مهمی در استان زنجان به مرور اجرایی خواهد شد گفت: دوخطه کردن راه آهن زنجان قزوین در طول سه سال آینده انجام خواهد شد.

وی مسئله حل مشکلات پتروشیمی استان زنجان را مهم ارزیابی کرد و افزود: با اختصاص فاینانس به این پروژه مشکل صنعت پتروشیمی د رزنجان حل خواهد شد.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه در زمینه‌های اکتشافات معدنی استان زنجان نیز خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای معادن زیادی است که می‌تواند در حوزه اشتغال آفرینی موثر باشد.

وی با اشاره به ایجاد برخی رشته‌های صنعت معدن مورد نیاز مراکز علمی این استان یادآور شد: درصدد ایجاد دانشکده‌هایی در این زمینه خواهیم بود.

رئیس دولت یازدهم در زنجان، در خصوص حل مسائل گردشگری استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان دارای ظرفیت‌های گردشگری مطلوبی است.

وی با اشاره به افزایش آمار گردشگران خارجی در استان زنجان با ۹ درصد افزایش نسبت به میانگین کشوری آن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کشور و استان زنجان نیازمند اجرای زیر ساختهای مهم در این زمینه است.

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه توسعه کشاورزی مسئله آبیاری تحت فشار را در استان زنجان را قابل اجرا با ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: باید در خصوص مدیریت مصرف بهینه آب اقدامات اساسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه درصدد تبدیل استان زنجان به یکی از قطب‌های الکترونیکی و برقی کشور هستیم، تصریح کرد: شاهد برگزاری جلسه کار آفرینان با نتایج مطلوب برای سرمایه گذاری دراستان بودیم.

روحانی با ابراز امیدواری به اینکه دولت بتواند به تعهدات خود عمل کند، گفت: در پایان سال جاری و سال آینده شاهد اجرای طرح‌های توسعه‌ای خواهیم بود.

وی همچنین در زمینه اختصاص بودجه عمرانی استان افزود: شاهد افزایش ۳و ۵ دهم برابری بودجه نسبت به سال گذشته بودیم.

رئیس جمهور به وجود آمدن جذابیت‌های سرمایه گذاری را مهم دانست و گفت: شاهد گام‌هایی برای توسعه و تحرک بهتر در این مسائل خواهیم بود.

روحانی با اشاره به عملیاتی کردن بودجه تصریح کرد: ما نسبت به اعلام اجرای طرح‌ها تعهد خواهیم داشت که در زمان معین نسبت به اجرای این طرح‌ها اقدام نماییم.

وی در خصوص افزایش سرمایه در گردش با در اختیار گذاردن تسهیلات اضافه کرد: این اقدام باعثپیشرفت طرح‌ها در این موارد خواهد بود.

رئیس جمهور در زمینه رونق اقتصادی و فرصت‌های اشتغال نیز گفت: استان زنجان دارای معادن قابل توجهی است که باید در این راستا اقدامات اساسی برای رونق و فرصتهای جدید اشتغال اقدام شود.

روحانی گردشگری رابه عنوان یکی از محورهای توسعه‌ای در استان برشمرد و گفت: استان زنجان می‌تواند به عنوان مرکز آماد برای استانهای همجوار و تهران باشد که این مورد موجب تحولات در این زمینه خواهد شد.

وی همچنین حل مشکل پتروشیمی استان را محور جدید در این زمینه عنوان کرد و گفت: با حل این مشکلات در زمینه ایجاد اشتغال اقدام خواهد شد.

رئیس دولت یازدهم در زنجان با اشاره به بسته خروج از رکود و ایجاد رونق در کشور گفت: ما همواره به دنبال شکستن رکوددر کشور بودیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به سختی این کار برای مردم و دولت گفت: به کمک مردم و دولت شاهد اقتصادی کشور هستیم.

روحانی با بیان اینکه ما امروز گذشته از مسئله هسته‌ای دنبال طرح‌های جدید در رونق رشد اقتصادی با کشورهای دنیا هستیم اضافه کرد: روابط ایران با کشورهای دنیا حائز اهمیت است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما به سهم خود در حال تلاش برای حل این مشکلات با کشورهای دنیا در حال مذاکره هستیم.

وی با بیان اینکه امروز برای توافق گام‌های موثری برداشته شده است گفت: امکان توافق نهایی در زمان باقی مانده در این زمینه وجوددارد.

رئیس جمهور با اشاره به جزئیات بحثدر زمینه‌های مذاکره اظهار داشت: ما هرگز به شرایط اولیه برنخواهیم گشت.

وی با بیان اینکه ما دارای مذاکرات مهم در این راستا در اجلاس کشورهای مختلف بودیم گفت: دولت وملت در این مسیر همگام هستند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما به آینده این حرکت کاملا خوشبین هستیم، تاکید کرد: ما با تشریح مذاکرات افکار عمومی مذاکرات افکار عمومی دنیا را قانع خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به بررسی لایحه بودجه در کشور و عدم رای مجلس به این مورد گفت: عدم رای دراین زمینه طبیعی بوده است مشکلی برای بودجه سال ۹۴ نخواهیم داشت.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری با اشاره به اینکه توسعه بخش گردشگری در کل کشور و استان است گفت: در این زمینه نیازمند اقدامات زیر ساخت خیلی زیاد و ضروری در سراسر کشور هستیم.

رئیس دولت یازدهم در پایان با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی گردشگری نقش مردم را در این راستا اساسی عنوان کرد و گفت: با ید با طبیعت به خوبی زندگی کنیم تا طبیعت نیز با ما به خوبی زندگی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز