خبرگزاری کار ایران

حسینی در نطق میان دستور:

اگر دولت نمی‌تواند کاری کند مردم سیستان می‌توانند از خود دفاع کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۵۱

مردم سیستان به مسئولان هشدار داده اند و اعلام کردند اگر دولت نمی تواند کاری کند ما خودمان می توانیم از خود دفاع کنیم.

‫عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از ناامنی های به وجود آمده در منطقه سیستان، گفت: مردم سیستان به مسئولان هشدار داده اند و اعلام کردند اگر دولت نمی‌تواند کاری کند ما خودمان می‌توانیم از خود دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید باقر حسینی در صحن علنی مجلس با تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: شهادت یکی دیگر از معلمان دلسوز سیستانی به دست اشرار کور دل و خودفروخته را به مردم شهیدپرور سیستان به‌خصوص خانواده معزز این شهید گرانقدر تسلیت می‌گویم و این اقدامات ددمنشانه را محکوم می‌کنیم.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه امروز برخی نگاه‌های غیر کارشناسی و اقدامات نسنجیده از یک‌سو و ضعف دولت پاکستان در کنترل مرزها و مبارزه با گروهک‌های تکفیری تروریستی از سوی دیگر باعثشد تا در هفته نیروی انتظامی شاهد شهادت تعدادی از پرسنل عزیز این نیرو باشیم که به خانواده‌های این شهدای عزیز تسلیت می‌گوییم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: آقای وزیر؛ تا کی باید در کشور مقتدر ایران شاهد اینگونه جنایت‌ها و اقدامات مزدوران مستکبران باشیم؟

حسینی خطاب به وزرای امور خارجه و دفاع در خصوص مقابله با اینگونه جنایات ادامه داد: برای مقابله با مزدوران اقدامات فوری و جدی صورت گیرد، چرا که عده‌ای از مردم نسبت به ناامنی‌های پیش‌آمده به طور جدی هشدار داده‌اند و مردم سیستان اعلام کرده‌اند اگر دولت نمی‌تواند امنیت را برقرار کند، ما خودمان می‌توانیم از خود دفاع کنیم و از دولت می‌خواهیم که این اجازه را به ما بدهد.

وی گفت: بر خود لازم می‌دانم از طرف مردم قدرشناس سیستان از عنایات ویژه رهبر عظیم‌الشأن قدردانی نموده و از خداوند منان طول عمر باعزت برای معظم‌له را مسئلت دارم.

این نماینده مردم در مجلس نهم صدور حکم اعدام برای عالم جلیل‌القدر شیخ نمر را اقدامی ظالمانه، ‌ متحجرانه و کینه‌توزانه دانست و گفت: هر انسان باوجدانی این حکم را محکوم می‌کند، بنابراین لازم است حکام عربستان به عواقب این اقدام بیاندیشند.

حسینی خطاب به رئیس جمهور افزود: آقای رئیس جمهور؛ بنده به‌عنوان نماینده‌ای که تمام تلاشم را برای حمایت از کابینه شما به کار بستم، تاکید می‌کنم مجلس همراه دولت شما است و به تبعیت از امر ولایت، ‌ حمایت از دولت را به منظور پیشرفت و آبادانی کشور و عزت و سربلندی ایران عزیز و ملت پرافتخار سرزمین‌مان وظیفه خود می‌داند.

وی تصریح کرد: البته براساس سوگندی که یاد کرده‌ایم به وظایف نظارتی خویش نیز عمل می‌کنیم، چرا که انتقاد سازنده و منصفانه لازمه رشد و بالندگی کشور است. آقای رئیس جمهور؛ به دنبال حذف عوامل نفوذی و افراطی باشید که نه تمایلی به جنابعالی و موفقیت شما دارند و نه ارزش‌های انقلاب برایشان مهم است و هدف آنها ایجاد تقابل میان دولت و مجلس است.

نماینده مردم زابل در مجلس نهم خطاب به رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم ولایی سیستان از شما گلایه دارند، ‌ چرا که در دولت تدبیر و امید تعداد زیادی از فرزندان این مردم که در سطح معاون رئیس جمهور، مدیرکل و یا استاندار بوده‌اند، حذف شدند. حداقل انتظار این بود که کسانی که با شما همکاری داشتند را جایگزین می‌کردید.

وی گفت: جرم و گناه فرزندان غیور و ولایی سیستانی چیست که در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارند و هر روز نسبت به حذف آنها اقدام می شود؟ آیا جرم ما ولایتمداری و مقابله با اشرار، ‌ قاچاقچیان و گروهک‌های ترویستی است؟

حسینی بیان کرد: سیستانی‌ها بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، چرا حقوق این مردم نادیده گرفته می‌شود؟ و فقر و بیکاری در منطقه غیرقابل تحمل شده است؟

این نماینده مردم در مجلس نهم با تقدیر از توجه وزارت راه و شهرسازی به مناطق محروم مرزی بر تسریع در تکمیل بزرگراه زابل - زاهدان تاکید کرد و گفت: راه‌های روستایی منطقه سیستان به حمایت جدی دولت نیاز دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور افزود: در سال ۹۱ براساس روال قانونی عده‌ای در آزمونی که استانداری برگزار کرد، پذیرفته شدند، اما علی‌رغم قول مساعد آقای نوبخت این پذیرفته‌شدگان هنوز استخدام نشده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم از پیگیری‌های رئیس جمهور درخصوص طرح منطقه آزاد سیستان تشکر کرد و گفت: بعد از گذشت ۶ ماه هنوز این طرح آماده نشده و به شورای عالی مناطق آزاد ارسال نشده است.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور؛ علی‌رغم تصویب طرح تجمیع شن‌های روان که متاسفانه بیماری‌های تنفسی و جسمی بسیاری را برای مردم سیستان به وجود آورده است، تاکنون اقدام موثری در این‌خصوص صورت نگرفته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به استقرار دولت جدید افغانستان، پیگیری حق‌ابه تالاب بین‌المللی هامون مطالبه بحق مردم سیستان است که لازم است به آن توجه شود.

وی از اقدامات وزارت نیرو در تامین برق تشکر کرد و گفت: استدعا دارم در ارتباط با اختصاص به‌ موقع بودجه لایروبی انهار و رودخانه‌های سیستان تدبیر جدی اندیشیده شود تا از این منابع حداکثر استفاده صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم خطاب به گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: آقای وزیر؛ ورزشکاران و قهرمانان سیستانی مورد بی‌مهری وزارت ورزش قرار گرفته‌اند و به ورزش استان خیلی توجه نمی‌شود. بانوان سیستانی از امکانات ورزشی محرومند و تقاضا داریم نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام ورزشی سیستان اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز