خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه صنعت فرش مطرح کرد:

ایران دیگر مهد قالی دنیا شناخته نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۱۳

ایران درطول ۱۵۰ سال گذشته یک ابر قدرت در بازار فرش جهان بوده و طبیعتا تعیین کننده و تصمیم گیرنده در خصوص چگونگی عرضه فرش نیز کشور ایران بوده اما، ورود سیستمهای الکترونیکی و توسعه تجارت الکترونیک و جایگزینی آن با شیوه تجارت سنتی سبب غلبه کشورهای دیگر بر بازار فرش ایران شد.

یک استاد دانشگاه صنعت فرش گفت: هر چند از سابقه ۲۵۰۰ ساله از صنعت فرش در ایران برخورداریم اما باید اذعان کنیم با توجه به تغییرات صورت گرفته در جهان، ایران دیگر به عنوان مهد قالی در دنیا شناخته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال الدین بسطام، در هشتمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی تجارت الکترونیک، در پنل تخصصی فرش دستباف و تجارت الکترونیک در برج میلاد تهران گفت: ایران درطول ۱۵۰ سال گذشته یک ابر قدرت در بازار فرش جهان بوده و طبیعتا تعیین کننده و تصمیم گیرنده در خصوص چگونگی عرضه فرش نیز کشور ایران بوده اما، ورود سیستمهای الکترونیکی و توسعه تجارت الکترونیک و جایگزینی آن با شیوه تجارت سنتی سبب غلبه کشورهای دیگر بر بازار فرش ایران شد.

بسطامی با یادآوری تنگناهای دیگر برای تجارت فرش دستباف ایران از جمله تحریم‌ها اظهار داشت: این تغییر و تحولات از ۲۰ سال گذشته شروع شده اما هنوز نتوانسته‌ایم خود را با ان سازگار کنیم و همچنان در زمینه عرضه و فروش فرش به شیوه سنتی عمل می‌کنیم اما رقبا در حال پیشی گرفتن از ما هستند.

بسطام ادامه داد: البته باید در نظر داشت هنوز هم فرصت باقی است و با انعطاف پذیری‌های لازم و ایجاد بسترهای مناسب می‌توان این مشکلات را جبران نمود و به سمت توسعه در این زمینه گام برداشت.
استاد دانشگاه صنعت فرش ادامه داد: اینکه چه فرشهایی با چه ساز و کاری را می‌توان صادر نمود از مسائلی است که تحقق آن در درجه نخست درگرو ایجاد زیر ساخت‌ها در سطح کلان است که البته تاجران و تولید کنندگان فرش نیز باید در جهت اجرای آن گام بردارند.

بسطام خاطر نشان کرد: توجه به اخلاق حرفه‌ای و پایبند بودن به آنچه در زمینه فروش الکترونیکی فرش نسبت به خریداران متعهد می‌شویم از دیگر نکاتی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز