خبرگزاری کار ایران

مسعودشاهی اظهارات معمار را رد کرد:

بازسازی تئاترشهر زیرنظر دفتر طرح‌های عمرانی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۷۰

مسئول بازسازی مجموعه تئاترشهر در سال ۸۶ ضمن دفاع از عملکرد خود تاکید کرد: برخلاف نظر سرپرست فعلی دفتر طرح‌های عمرانی تمام اسناد بازسازی موجود است.

مهدی مسعودشاهی با تاکید بر اینکه ممکن نیست در کشور فعالیت عمرانی در حوزه عمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود اما دفتر طرح‌های عمرانی اطلاع نداشته باشد، اظهار داشت: چطور می‌شود دفتر طرح‌های عمرانی در جریان نباشد درحالیکه اجرای کل پروژه در اختیار آن‌ها قرار داشت؟ آن زمان کاستی‌های مالی بوجود آمد که بنیاد رودکی قدم پیش گذاشت و کمک کرد تا کار به انجام برسد. اما دفتر طرح‌های عمرانی در تمام مراحل نظارت داشت و تمام کار توسط زیر مجموعه خودشان انجام شده است.

این مدیر برخلاف نظر غالب؛ فعالیت‌های انجام شده در سال ۸۶ را زیربنایی دانست و به خبرنگار ایلنا گفت: ما برق هوشمند که آن زمان به تازگی در کشور مطرح شده بود را برای مجموعه درنظر گرفتیم. در شرایطی که به گفته خود هنرمندان گروه‌ها هیچ محلی برای برگزاری نشست‌های رسانه‌ای نداشتند و برنامه‌های رسانه‌ای خود را در کافه‌ها برگزار می‌کردند؛ سالن اجتماعات مجموعه را فعال کردیم که همه آن زمان اعتقاد داشتند آبروی تئا‌تر است.

وی افزود: موتورخانه‌ها به سالن تبدیل شد و درحالیکه چیزی به نام اتاق فرمان در سالن‌ها معنا نداشت؛ همه چیز را فراهم کردیم. فعال شدن سن گردان تئاترشهر که ۴۰ سال از کار افتاده بود‌‌؛ همان زمان اتفاق افتاد.

قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر اینکه آن زمان برای بازسازی تئاترشهر کار‌شناسی دقیق صورت گرفت؛ ضمن رد نظر سرپرست فعلی دفتر طرح‌های عمرانی مبنی بر مفقود شدن اسناد بازسازی گفت: مشکلی که زمان بازسازی با آن مواجه شدیم این بود که اعتبارهای موردنیاز در اختیارمان قرار نگرفت و کار متوقف ماند. انتظار من به عنوان یک فرد دلسوز این بود که دوستان جدید راه را ادامه دهند نه اینکه همه آنچه اتفاق افتاده بود را خراب کنند. شما اگر می‌خواهید برای سالن جدید خود صندلی بگذارید چرا باید رمپ‌های ساخته شده را خراب کنید؟ چرا چوب‌های کف سالن‌ها را خراب می‌کنید تا بار دیگر هزینه تحمیل شود؟

مسئول بازسازی مجموعه تئا‌تر شهر در سال ۸۶ خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دوستان به هر دلیل علاقه ندارند آنچه قبلا اتفاق افتاده را ببینند اما به این ترتیب بخشی از بودجه بازسازی را دور خواهند ریخت چون اقدام به دوباره کاری می‌کنند. چطور عنوان می‌شود دفتر طرح‌های عمرانی در جریان نباشد در حالیکه بار‌ها نقشه‌های مورد نظر را بررسی کرد؟

استفاده از سنگ‌هایی با وزن زیاد که به گفته مسئولان جدید باسازی تئاترشهر بار دوچندان بر پیکر مجموعه وارد کرده است یکی دیگر از مواردی بود که مسعودشاهی به آن پاسخ داد و گفت: این گفته اصلا درست نیست چراکه ما از سنگ «تراورتن متخلخل» استفاده کردیم که یکی از سبک‌ترین سنگ‌های موجود روی کره زمین است! اصولا این سوال پیش می‌آید که سنگ کار شده در کف زیرزمین مجموعه تئاترشهر چطور می‌تواند بار اضافی بر پیکر ساختمان تلقی شود؟

مسعودشاهی درباره نمای داخلی ساختمان عنوان کرد: دکوراسیون داخلی ساختمان کاملا مطابق با نمای بیرونی طراحی شد و ما شکل کاشی کاری‌های نمای بیرونی را عینا در داخل نیز بکار بردیم. دوستان گاهی مسائل مرتبط با دکوراسیون داخلی را با معماری بنا قاطی می‌کنند.

وی در انتها اظهار داشت: دل من برای پولی می‌سوزد که اینطور صرف می‌شود. چرا ما باید افرادی که علاقه‌مند به همکاری هستند را درنظر نگیریم و تخریب کنیم و برای مشورت به دنبال افرادی برویم که بار‌ها عنوان کرده‌اند علاقه‌ای به مشورت دادن و همکاری ندارند. وقتی بدون مشورت و درنظر گرفتن آنجه قبلا اتفاق افتاده؛ اقدام به تخریب می‌کنیم؛ نشان می‌دهد استعدادی در بازسازی وجود ندارد.

مسعود معمار، سرپرست جدید دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی قبل در نشست رسانه‌ای بازسازی مجموعه تئاترشهر عنوان کرد هیچ سندی مبنی بر نظارت این نهاد بر بازسازی تئاترشهر در سال ۸۶ وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز