خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین مشکلات پزشکی قانونی کردستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۵۶

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: کمبود نیروی انسانی و نبود ساختمان مناسب مهم ترین مشکلات پزشکی قانونی استان کردستان نام برد.

احمد شجاعی در جمع خبرنگاران در سنندج افزود: اگرچه ساختمان ستاد مرکز پزشکی قانونی در استان های اصفهان، کردستان و زنجان مناسب نیست اما مشکل ساختمان ستاد مرکزی در کردستان حادتر است.

وی با اشاره به توقف پروژه ساخت ساختمان مرکزی پزشکی قانونی استان کردستان به دلیل مشکلات اعتباری گفت: قرار بود این ساختمان ظرف دو سال به بهره برداری برسد اما اکنون بعد از دو سال همچنان نیمه تمام است.

به گفته شجاعی با بهره برداری از ساختمان اداره کل پزشکی قانونی در سنندج بسیاری از مشکلات مردم استان در زمینه کارهای پزشکی قانونی رفع می شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه سالانه حدود ۵/۳میلیون نفر به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه می کنند که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

شجاعی همچنین از افتتاح ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان سقز خبر داد و گفت: اکثر ادارات پزشکی قانونی شهرستان های کردستان با مشکل کمبود پزشک مواجه هستند که باید برای حل این مشکل اقدامات اساسی صورت بگیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان نیز در این نشست از کمبود پزشک در این اداره خبر داد و گفت: در حال حاضر در بیشتر ادارات پزشکی قانونی شهرستان های استان کردستان با کمبود پزشک مواجه هستیم.

غلامرضا همایون پور گفت: سال گذشته ۳۴ هزار و ۵۲۹ مورد معاینات بالینی و ۸۹۳ مورد معاینات اجساد در کردستان صورت گرفته است.

به گفته وی عمده ترین مراجعات به پزشکی قانونی کردستان شامل معاینات بالینی، تصادفات و نزاع است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز