خبرگزاری کار ایران

امسال سطح اجرائی خاک ورزی حفاظتی در استان افزایش خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۷۹

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش سطوح اجرایی خاک ورزی حفاظتی در کشت غلات در سال زراعی جاری خبر داد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این طرح با هدف حفظ و صیانت از خاک های زراعی، افزایش ماده آلی خاک، کاهش شدت عملیات خاک ورزی، مدیریت بقایای گیاهی موجود در سطح خاک واستفاده بهینه از منابع به ویژه آب در کشت پائیزه اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسین اصغری افزود: اجرای این عملیات با استفاده از دستگاه های بذر کار کشت مستقیم، خاک ورز مرکب و چیزل پکر(برای شخم زدن بدون برگرداندن خاک در اراضی آبی و دیم) استفاده می شود که این ادوات از محل طرح های الگویی و تسهیلات یارانه دار به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

اصغری خاطر نشان کرد: خاک ورزی حفاظتی یکی از راهکارهای رسیدن به کشاورزی پایدار برای استفاده بهینه از منابع است و در جهت تحقق این هدف ستاد توسعه خاک ورزی حفاظتی استان نیز با حضور کارشناسان، محققان و نمایندگان کشاورزان شکل گرفته است.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان یادآوری کرد: در سال زراعی جاری به لحاظ اهمیت موضوع بیش از ۴ هزار هکتار از غلات با این شیوه کشت خواهد شد که ۶۰ درصد آن در مزارع آبی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز