خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد:

ذوب اهن دارای بیشترین نرخ رشد تولید در بین صنایع کشوراست

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۴۰

امروزدر ذوب آهن نه تنها از ورشکستگی کامل عبور کرده‌ایم بلکه به انباشته مثبت نیز رسیده‌ایم. و این مهم را با رقمی نزدیک به یک سوم قیمت فولاد در سال‌های گذشته یعنی قیمت حدود ۵۰۰ دلاری تجربه کرده‌ایم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در ذوب آهن انجام شده است، گفت: امیدواریم با بهبود شرایط فروش و گردش نقدینگی، در برنامه بلند مدت، ابتدا ۲ میلیون تن به تولید سالانه ذوب آهن اضافه شده و در مرحله بعدی به رقم تولید ۶ میلیون تن در سال برسیم تا به مرز میانگین جهانی تولید به صرفه فولاد، یعنی متوسط ۵ میلیون تن دست یافته باشیم. این مهم تا سال ۱۴۰۰ دست یافتنی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، اردشیر سعد محمدی اظهارداشت: در سال ۹۲ تقریبا با ۱۹ درصد افزایش رشد تولید فولاد خام نسبت به سال ۹۲، دارای بیشترین نرخ رشد در بین صنایع کشور بوده ایم. که میزان تولید در ۶ ماهه اول سال ۹۳ نیز ۵۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال ۹۲ افزایش دارد. به عبارت دیگر در شش ماهه نخست سال ۹۲ آمار ۹۳۲ هزار تن و در شش ماهه نخست امسال ۱۴۱۲ تن فولاد خام تولید کرده ایم.

وی تصریح کرد: با این اعداد ما امسال هم بیشترین درصد رشد تولید را در کشور تجربه کرده ایم. و این به دلیل این است که ما در این مسیر یک استراتژی جدید در یک راستای مدون را برای آینده تعریف کرده ایم. می خواهیم بر اساس استراتژی جدید مان هم قدرت رقابت مان را افزایش دهیم و هم با متنوع کردن محصولات و تولید محصولات خاص به عنوان پیشرو در بازار های مربوط با این صنعت مطرح شویم.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل زیان انباشته این شرکت نزدیک به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بود و این بر اساس ماده ۱۴۱ قانون شرکت‌ها به معنای ورشکستگی است، افزود: سرمایه ثابت ثبت شده از این شرکت در آن زمان حدود ۷۸۰ میلیارد تومان بود و این رقم بدهی معادل ۶۰ درصد این سرمایه ثابت بود و شرکت از لحاظ قانونی ورشکسته محسوب می شد. این زیان از سال ۸۶ به بعد و پس از تجربه قیمت ۱۵۰۰ دلاری فولاد - بالاترین قیمت سالهای اخیر - رفته رفته از ۴۸ میلیارد دلار در سال ۸۷، به ۱۹۵ میلیارد در سال گذشته رسید و در مجموع به رقم ۵۰۰ میلیارد رسید.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: امروز ما نه تنها از ورشکستگی کامل عبور کرده ایم بلکه به انباشته مثبت نیز رسیده ایم. و این مهم را با رقمی نزدیک به یک سوم قیمت فولاد در سال های گذشته یعنی قیمت حدود ۵۰۰ دلاری تجربه کرده ایم. رقم دقیق سود سالانه شرکت نیز در اطلاعات ارائه شده به بورس در روزهای آتی مشخص خواهد شد. ولی توجه به ان نکته ضروری است که سود عملیاتی ما در سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان بود که این بزرگترین سود تاریخ ذوب آهن است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: امروزه ۷۰ درصد شرکت‌های فولاد دنیا از سیستم کوره بلد یعنی با مصرف ذغال سنگ و کک کار می کنند. چون گازشان وارداتی است و گران است. اما در ایران عکس این ماجرا است و گاز ارزان و در دسترس است. فعلا در ایران تولید به روش احیا مستقیم که با استفاده از گاز است به نظر به صرفه تر و ۹ برابر ارزان تر از روش کروه بلند است. اما اگر طرح تحول اقتصادی و همگام سازی حامل های انرژی با قیمت های جهانی ادامه یابد قطعا قیمت گاز در آینده گران تر می شود و آنگاه روش کوره بلند صرفه اقتصادی خواهد داشت.

وی افزود: شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را در شاهرود خریداری کرده ایم و همچنین منطقه ای در طبس را در مناقصه ایمیدور برنده شده ایم که به مدت ۱۸ سال تمام داشته های آن بعد از استخراج در اختیار ذوب اهن قرار می گیرد که عملیات اجرایی ان انجام شده است. همچنین برنامه خرید محدوده ای در کرمان را برای افزایش کیفیت ذغال سنگ در دست اقدام داریم.

سعد محمدی تصریح کرد: به دلیل نیاز چهار و نیم میلیون تنی به کنستانتره برای ظرفیت تولید فعلی فولاد کشور و البته با توجه به ظرفیت تنها ۸۷۰ هزار تنی تولید این محصول در کشور، برای حفظ قدرت رقابتی و تاثیر در قیمت گذاری مواد اولیه و البته تضمین منابع اولیه، خرید محل های تامین مواد ضروری به نظر می رسید.

هیچ بدهی و حقوق عقب افتاده‌ای نداریم

وی با اشاره به شرایط پرسنلی این شرکت گفت: اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده است اما شاید به نظر کافی نباشد اما در بحثحقوق و دستمزد و مسائل رفاهی نسبت به شرکت های هم سطح خود در شرایط مناسبی داریم. البته با برخی مشکلات نقدینگی ناشی از کاهش فروش دست به گریبان هستیم اما حتی یک روز حقوق عقب افتاده نداریم. با توجه به اینکه بازار های بزرگی نظیر، پروژه های عمرانی کشوری و بازار مسکن به دلایل مختلف دچار رکود شده اند و در مقابل هزینه های دستمزد، انرژی و منابع اولیه از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته اند.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به موضوع بازنشستگان تصریح کرد: احترام این عزیزان واجب است اما داستان این است که ما در قبال بازنشستگان تعهدی نداریم چرا که اقدامات لازم در این موضوع را انجام داده ایم و به تعهدات خود عمل کرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز