خبرگزاری کار ایران

در واکنش به احتمال آلوده بودن شترهای وارداتی به کرونا؛

سازمان دامپزشکی باید پاسخگو باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۶۱

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی دام، شتر به عنوان مخزن انتقال بیماری به انسان است باید احتیاط کرد زیرا این موضوع هنوز به اثبات نرسیده است / مصرف کنندگان با پخت گوشت و جوشاندن شیر به‌دست آمده از این حیوان می‌توانند نگرانی خود در این زمینه را کاهش دهند.

در پی ورود ۲۵۰ نفر شتر آلوده به «کرونا ویروس» از پاکستان به شهرستان زابل(استان سیستان و بلوچستان) و قرنطینه آنان، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: «در این خصوص جای هیچ نگرانی نیست»

«داریوش جهان‌پیما» در گفت‌گو با ایلنا گفت: «بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی دام(OIE) شتر به‌ عنوان مخزن انتقال بیماری به انسان است، باید احتیاط کرد زیرا این موضوع هنوز به اثبات نرسیده است».

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی تصریح کرد: «بیماری مِرس(کرونا ویروس) نوپدید است و مطالعات کافی در مورد مخازن، نحوه انتقال آن به انسان و ناقلان آن انجام نشده است».

جهان‌پیما در خصوص دلایل قرنطینه این دام ها خاطرنشان کرد: هر دامی که به کشور وارد شود در ابتدا قرنطینه شده و مورد ارزیابی بهداشتی قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر بهداشت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی بر ضرورت پیشگیری تاکید کرد و افزود: مصرف‌کنندگان با پخت گوشت و جوشاندن شیر به‌ دست آمده از این حیوان می‌توانند نگرانی خود در این زمینه را کاهش دهند.

در عین حال «محمود نبوی» معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این مطلب که کرونا ویروس بین انسان و حیوان مشترک است، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد و تبعات ناشی از واردات این شتر‌ها به کشور را بررسی کند.

همچنین «توسنی» ‌ معاون اتحادیه دامداران ایران با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع به خبرنگار ایلنا گفت: با وجود آن‌که تاوان عواقب واردات این احشام بر عهده مصرف کنندگان و دامداران کشور خواهد بود اما اتحادیه در این خصوص هیچ اطلاعی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز