خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله کعبی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشی اعتدالی آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان ادامه خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۵۹

حضرت آیت‌الله مهدوی کنی با اخلاص، اعتدال و ساده‌زیستی خودشان و با داشتن ویژگی‌های یک روحانی مردمی در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و نظریه ولایت فقیه را هم در نظر و هم در عمل، عملی می‌کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مشی اعتدالی آیت‌الله مهدوی کنی هم در عرصه عمل سیاسی و هم در مجلس خبرگان رهبری ادامه خواهد یافت.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی و ضمن تسلیت بابت این ضایعه گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از لحاظ دینی نماد برجسته عالم شیعی در حوزه‌های علمیه و مظهر فقاهت، حماسه و جهاد در عرصه مبارزه بودند.

وی با اشاره به سوابق انقلابی آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: ایشان همواره در صحنه اول انقلاب و کنار حوزه، روحانیت و مردم بودند و تا پایان عمر پر برکت خودشان در کنار بزرگان حضور فعال داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: حضرت آیت‌الله مهدوی کنی با اخلاص، اعتدال و ساده‌زیستی خودشان و با داشتن ویژگی‌های یک روحانی مردمی در صحنه‌های مختلف حضور داشتند و نظریه ولایت فقیه را هم در نظر و هم در عمل، عملی می‌کردند.

کعبی با یادآوری نقش آیت‌الله مهدوی کنی در صحنه‌های گوناگون انقلاب تصریح کرد: مرحوم مهدوی کنی سرسختانه با نمادهای اسلام آمریکایی و جریان‌های انحرافی و فتنه‌گر مبارزه می‌کرد و مردم را به اسلام ناب محمدی دعوت می‌کردند.

وی در ادامه به ریاست و عضویت آیت‌الله مهدوی کنی در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: آیت‌الله مهدوی کنی برحسب وظیفه دینی و شرعی عضویت در مجلس خبرگان رهبری را پذیرفتند و در مرحله دیگر، مسئولیت ریاست مجلس خبرگان را عهده‌دار شدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با سنگین خواندن ضایعه درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی تاکید کرد: راه‌ ایشان هم در عرصه عمل سیاسی و هم در مجلس خبرگان رهبری ادامه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز