خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار نخست وزیر عراق:

ایران با تمام توان در کنار ملت بزرگ عراق خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۷۳

کشورهایی که حامی گروه های تروریستی در عراق هستند بی‌تردید در آینده گرفتار این گروه‌ها خواهند شد و مشکلات و تهدیدات تروریستی محدود به مناطقی که مورد نظر آنهاست نخواهد بود بلکه دامن خودشان را نیز خواهد گرفت.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه اطمینان داریم توانمندی نیروهای نظامی و مردمی عراق در حدی است که تروریست‌ها را سرکوب خواهند کرد گفت: اطمینان می‌دهم جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در کنار ملت بزرگ عراق بوده و پیروزی از آن ملت عراق خواهد بود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز(سه‌شنبه) در دیدار حیدر العبادی نخست وزیر عراق اظهار داشت: کشورهایی که حامی گروه های تروریستی در عراق هستند بی‌تردید در آینده گرفتار این گروه‌ها خواهند شد و مشکلات و تهدیدات تروریستی محدود به مناطقی که مورد نظر آنهاست نخواهد بود بلکه دامن خودشان را نیز خواهد گرفت.


جهانگیری همچنین با تبریک تشکیل کامل کابینه عراق و انتخاب روسای قوای دیگر مطابق با قانون اساسی تصریح کرد اطمینان دارم با تدابیری که در مقامات عراقی وجود دارد، ملت عراق بر مشکلات غلبه کرده و پیروز خواهند شد.


نخست وزیر عراق نیز در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از انجام سفر به تهران اظهار داشت: در این سفر شماری از وزرای اقتصادی همراه من هستند تا مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور را تقویت کرده و تحکیم بخشیم.


حیدرالعبادی با اشاره به چالش‌های خطرناک که ازسوی گروه‌های تروریستی کشور عراق را تهدید می کند گفت: این گروه‌ها تلاش می‌کنند تا دستاوردهایی که ملت عراق در دوران جدید و در یازده سال اخیر بدست آورده اند را از بین ببرند.


وی افزود: عراق طی سال های گذشته از تروریسم رنج زیادی برده اما اتفاقات اخیر قدری متفاوت است و امروز تنها درگیری محدود با گروه‌های تروریستی نیست بلکه درگیر یک جنگ نظامی گسترده با این گروه‌ها هستیم.


نخست وزیر عراق با تاکید براینکه تروریسمی که در حال حاضر در عراق فعالیت می‌کند، تنها برای عراق تهدید نیست، خاطر نشان کرد: این امر تهدیدی برای کل منطقه است و گروه‌های تروریستی تلاش دارند که در میان شیعه و سنی اختلاف و فتنه ایجاد کنند.


وی با تاکید براینکه اصرار داریم این فتنه را از میان برداریم افزود: مسئله اساسی امروز در عراق رویارویی با خطر تروریسم است که باید همه تلاش‌ها را برای مواجه با این خطر به شکل یکپارچه و هماهنگ متمرکز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز