خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وحدت اصولگرایان در غیاب آیت‌الله مهدوی‌کنی غیرممکن است / پایداری‌ها مدعی محوریت وحدت اصولگرایان نباشند

کد خبر : ۲۱۵۶۳۵

امروز اعضای پایداری می‌دانند که جایگاه و پایگاهی برای رای نخواهند داشت و کاملا این شرایط را درک و خود را در مخاطره می‌بیند، بنابراین تلاش می‌کنند خود را به جامعه روحانیت مبارز، احزاب و افراد معتدل اصول‌گرا در جهت کسب رای نزدیک و وصل کنند.

دبیرکل حزب ایران زمین گفت: امروز اعضای پایداری می‌دانند که جایگاه و پایگاهی برای رای نخواهند داشت و کاملا این شرایط را درک و خود را در مخاطره می‌بیند، بنابراین تلاش می‌کنند خود را به جامعه روحانیت مبارز، احزاب و افراد معتدل اصول‌گرا در جهت کسب رای نزدیک و وصل کنند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره آینده وحدت اصول‌گرایان با محوریت پایداری گفت: این موضوعات فرافکنی‌های رسانه‌ای است، جناح اصول‌گرا جریان بزرگی در کشور است و وسعتی به اندازه تمام ایران دارد و دارای طیف‌های گوناگونی است که باهم دارای هم پوشانی‌های بسیاری هستند.

وی ادامه داد: با این حال به نظر من در این شرایط رسیدن به وحدت منتفی است؛ هر چند ممکن است تلاش‌هایی در راستای هماهنگی میان گروه‌های اصولگرا صورت گیرد، اما رسیدن به وحدت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: با توجه به شرایط امروز، دیگر این موضوع که شخص یا فرد دیگری محوریت وحدت اصول‌گرایان قرار گیرد، مطرح نیست؛ چراکه خلاء وجودی اشخاصی همانند آیت‌الله مهدوی‌کنی و عسگراولادی به راحتی پر نخواهد شد.

وی درباره محوریت جبهه پایداری در راستای وحدت اصول‌گرایان گفت: همانطور که گفتم این موضوع اصلا صحت و امکان ندارد و باید توجه کنیم تا برای پایداری هم لفظ جبهه به کارنبریم، چون جبهه از ائتلاف چند حزب دارای پروانه فعالیت شکل می‌گیرد، امروز باید پایداری‌ها پاسخ این سوال را بدهند که از ائتلاف کدام احزاب تشکیل شده اند؟!

رئوفیان افزود: امروز این جریان به اسم حزب مجوز رسمی گرفته است؛ در حالیکه حتی بین خودشان هم دارای اختلاف هستند، بنابراین چطور ممکن است بتوانند مدعی محور وحدت اصول‌گرایان باشند.

دبیرکل حزب ایران زمین با بیان اینکه اعضای پایداری هیچگونه پایگاه اجتماعی ندارند، تصریح کرد: سوابق این افراد نشان می‌دهد عمل و صحبت امروز آنها در واقع نوعی فرار رو به جلو است، ولی قطعا باید بدانند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و مدعیان محوریت وحدت به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

این فعال سیاسی اصول‌گرا درباره همایش اخیر وحدت اصول‌گرایان گفت: هرچند در این همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وارد میدان شد و سخنران آن مصباح یزدی بود و او نیز شخصیتی علمی و فقهی است، اما این‌ها به معنی این نیست که او می‌تواند در مسائل سیاسی محوریت وحدت قرار بگیرد.

این عضو شواری مرکزی جبهه ایستادگی درباره وحدت اصول‌گرایان خاطرنشان کرد: در زمان فعالیت آیت‌الله مهدوی‌کنی با توجه به شخصیت ایشان وحدت نسبی بین اصول‌گرایان شکل گرفت، بنابراین با توجه به غیبت این روحانی برزگ، وحدت مطلق در این فضا غیرممکن است.

رئوفیان اضافه کرد: در هماش اخیر هم مشاهده کردیم تنها سه یا چهار حزب اصول‌گرا شرکت داشتند که اکثر افراد شرکت‌کننده هم اعضای پایداری و جمله وزرای سابق دولت نهم و دهم و نمایندگان وابسته به این جریان بودند، شاید این نوع ترکیب برای خود آنها هم این شائبه را وجود آورده که می‌توانند محوریت وحدت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اعضای پایداری می‌دانند که جایگاه و پایگاهی برای رای نخواهند داشت و کاملا این شرایط را درک و خود را در مخاطره می‌بینند، بنابراین تلاش می‌کنند خود را به جامعه روحانیت مبارز، احزاب و افراد معتدل اصول‌گرا در جهت کسب رای نزدیک و وصل کنند.

دبیرکل کل حزب ایران زمین تاکید کرد: دوستان ما باید نسبت به این قضیه هوشیار بوده و از تندروی و افراط گری دروی کنند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه مردم نسبت به عملکرد و رفتار همه جریان‌ها هوشیار هستند، تصریح کرد: امروز مردم می‌دانند چه کسانی در مجلس علم مخالفت با دولت و تیم مذاکره‌کننده که مورد تایید رهبری است را برافراشته‌اند، یک روز همایش دلواپسان برگزاری می‌کنند و روز دیگر با روش‌های مختلف سعی در مختل کردن فضا برای حرکت دولت را دارند.

وی افزود: مردم ما زیرک هستند؛ هر چند در دوره‌ای وعده‌ها و شعارهای جریانی آنها را به این نتیجه رساند که باید به آن جریان رو کنند و رای دهند، ولی امروز کارنامه و عملکرد آنها برای همه مردم مشخص و روشن است و مردم از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوند.

رئوفیان درباره فضای سیاسی کنونی کشور نیز گفت: امروز در کشور نوعی‌‌ آرامش حاکم است و از آن فضای پرالتهاب و پر تب و تاب فاصله گرفته‌ایم؛ فضایی که اگر رییس‌جمهور قصد داشت سخنرانی کند، همه نگران و بعد از آن جامعه دچار التهاب می‌شد.

وی افزود: هنوز هم این نوع ادبیات را در مجلس از سوی برخی نمایندگان مشاهده می‌کنیم که از حرف‌ها و صحبت‌های آنان بوی اختلاف و تخریب می‌آید.

دبیرکل حزب ایران زمین در پایان گفت: مردم می‌دانند که چه کسی درجهت توصیه‌های رهبری حرکت می‌کنند و در انتخابات مجلس آینده هم قطعا به کسانی که در چارچوب منافع ملی و رعایت خط قرمزها قدم برمی‌دارند، رای خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز